niedziela, 3 grudnia 2023

Gry do 30 minut - polecajka prezentowa.

Mikołajki i Boże Narodzenie to czas na zebranie gier wartych uwagi w topki, poradniki czy polecajki. Na zaproszenie Planszeo postanowiliśmy podrzucić Wam ma radar kilka gier do 30 minut. Znajdziecie w niej gry wszelakie. Dedukcyjne, rodzinne, karciane, dwuosobowe, imprezowe. Szybkie (skoro warunkiem jest czas rozgrywki maksymalnie do 30 minut), emocjonujące i relaksujące.

Jedna uwaga. Kolejność opisywania gier jest totalnie przypadkowa. To nie jest topka, to po prostu taka luźna polecajka szybkich gier wartych uwagi.


No to zaczynajmy!


DYSKOGRAFIA 
(Lucky Duck Games)

Chyba każdy z nas choć raz na jakiś czas słucha muzyki. Ta gra jest okazją, żeby lepiej poznać gusta muzyczne naszych współgraczy, ale także swoje skojarzenia związane z muzyką i obrazem. Bowiem celem naszej zabawy jest wybranie spośród 4 propozycji okładki najlepiej pasującej do słyszanego utworu. Dokonujemy tego poprzez tajne głosowanie na jedną z zaprezentowanych okładek. Im więcej spójnych głosów tym więcej punktów zdobędziemy.

Szalona imprezowa zabawa może odbywać się w dwóch trybach: kooperacyjnym i rywalizacyjnym.

Liczba graczy: 3-8 osób
Wiek: od 87lat
Czas gry: ok. 20 minut
Rodzaj gry: gra imprezowa,
gra kooperacyjna
gra na skojarzenia
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Autorzy gry: Riberto Fraga,
Juan Manuel Rivero
Ilustracje: 73 autorów


HALLI GALLI TWIST
(Egmont)

Totalnie zakręcona zabawa. Musimy jak najszybciej doliczyć się 5 symboli lub 5 kolorów i być pierwszymi, którzy uderzą w dzwonek. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby kart. Brzmi prosto - ot mamy wyłapać moment, w którym na stole odkryte zostanie pięć symboli w jednym kolorze albo pięć takich samych symboli. Niby nic. Ale uwierzcie nam, że w ferworze gry Wasze umysły będą Was nie raz sprowadzać na manowce. Będziecie się zastanawiać, czy już widzicie 5 takich samych symboli albo czy jest już 5 różnych symboli w takim samym kolorze. A mózg będzie się rozgrzewał do czerwoności. A jeśli do tego współgracze wykażą się refleksem, to zostaniecie z niczym. Emocjonująca zabawa gwarantowana.

Więcej szczegółów znajdziecie w naszej recenzji.


Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 10-15 minut
Rodzaj gry: gra karciana,
gra rodzinna
gra imprezowa
Wydawnictwo: Egmont
Autor: Haim Shafir & Uri Shafir
Ilustracje: Marina Zlochin

JEKYLLE I HYDE
(Nasza Księgarnia)

Gra bazuje na noweli Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde szkockiego autora Roberta Louisa Stevensona, opublikowanej w 1886 roku. W dużym stopniu odzwierciedla walkę pomiędzy dwoma skrajnymi osobowościami. Jeden z graczy wciela się w postać doktora Jekylla, a drugi – pana Hyde’a. Podczas trzech rund pierwszy będzie starał się, żeby znacznik przemiany (ta metalowa figurka) nie powędrowała na ostatnie pole na planszy. Cel drugiego gracza, jak się można domyślić, jest całkowicie odmienny – zrobi wszystko, żeby znacznik jednak znalazł się na ostatnim polu planszy.

Jekyll i Hyde to kawał naprawdę znakomitej gry dwuosobowej opartej na mechanice zbierania lew. Gry, w której naprawdę trzeba pomyśleć, żeby wygrać. Gry, w której naprawdę sporo się dzieje, pełnej zwrotów akcji.

Po więcej informacji odsyłamy do naszej recenzji


Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 minut
Rodzaj gry: gra karciana,
gra dwuosobowa
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Autor: Geonil
Ilustracje: Vincent Dutrait



TAJEMNICA W 5 MINUT
(Rebel)


"Muzeum Wszystkiego potrzebuje Waszej pomocy! Ktoś ukradł kuratorowi niezwykle ważny Wihajster i nabazgrał wokół mnóstwo dziwnych symboli. Tylko Wy, dzielni śledczy, możecie rozwiązać zagadkę i znaleźć sprawcę!".

Tajemnica w 5 minut to kooperacyjna gra dedukcyjna. Całe nasze zadanie jako śledczych skupia się na odszukiwaniu symboli na kartach scen, zdobywaniu wskazówek i z ich pomocą wykluczaniu podejrzanych, by znaleźć tego jedynego lub kilku winnych całego zamieszania. Oczywiście każde ze śledztw może się rządzić swoimi dodatkowymi prawami (np. wymagać znalezienia konkretnego przedmiotu czy aresztowania konkretnych sprawców).

Gra szturmem wdarła się pod nasz dach i do naszych serc. Bardzo lubimy poszukiwanie sprawcy kradzieży wihajstra - niezależnie czy nam się to udaje czy nie (bo raz nasza przygoda kończy się sukcesem a innym razem zaliczamy porażkę). Prostota zasad, ciekawe urządzenie w postaci krypteksu, różnorodne scenariusze śledztwa - to wszystko sprawia, że gra chętnie pojawia się na naszym stole.

Po więcej wrażeń odsyłamy do naszej recenzji.

Liczba graczy: 1 - 6 osób
Wiek: od 8lat
Czas gry: 5-30 minut
Rodzaj gry: gra dedukcyjna,
gra kooperacyjna,
gra familijna
Wydawnictwo: Rebel
Autor: Connor Reid
Ilustracje: Cam Kendell,
 Connor Reid


TRACKS
(Muduko)

Track to dźwiękowa gra detektywistyczna. Gra oparta o specjalną aplikację zawierającą dźwiękowe nagrania niezbędne do rozwiązania sprawy. Przenosi nas do słonecznego Siren Bay. Dostajemy powołanie do służby w nowej sekcji tamtejszej policji - S.B.A.B (Siren Bay Audio Brygada). Zadaniem sekcji jest podsłuchiwanie przestępców i śledzenie ich za pomocą kamer monitoringu. Do rozwiązania mamy szereg spraw (15 akt sprawy).

Tracks pozwala nam poczuć się jak śledczy w akcji. Z pewnością dostarcza sporej dawki emocji i napięcia. Nagrania z akcji, zdjęcia z monitoringu, podpowiedzi świadków i klimatyczna aplikacja. A same nagrania niezwykle działają na wyobraźnię. Jeśli lubicie dreszczyk emocji integralnie związany z rozwiązywaniem kryminalnych spraw to nie możecie przejść obojętnie obok tego tytułu.

O naszych policyjnych śledztwach możecie poczytać w recenzji

Liczba graczy: 1-6 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: 20-40 minut
Rodzaj gry: gra detektywistyczna,
gra kooperacyjna,
gra solo,
gra imprezowa
Wydawnictwo: Muduko
Autorzy: Juan Rodriguez
Christian Rubiella
Ilustracje: Piero

WSIĄŚĆ DO POCIĄGU BERLIN
(Rebel)

Wsiąść do pociągu to już kultowa gra. Nic więc dziwnego, że pojawiają się kolejne jej odsłony, często mniejsze i szybsze. Najnowsza wersja zabiera nad za naszą zachodnią granicę.

Przespacerujmy się obsadzoną drzewami lipowymi aleją Unter den Linden i zanurzmy w atmosferze młodej europejskiej stolicy kultury. Wyprawmy się na wycieczkę krajobrazową łódką po Sprewie, przejedźmy rowerem przez Bramę Brandenburską i zachwyćmy się dziełami sztuki w Muzeum Pergamońskim. Tym razem odwiedzamy stolicę Niemiec, by tam starać się tworzyć siatkę połączeń, realizując zadania związane z posiadanymi biletami. Nihil novi, chciałoby się rzec.

W zasadzie to samo robimy w każdej grze z serii Wsiąść do pociągu. Zmieniają się jedynie środki transportu. W bohaterce niniejszej recenzji otrzymujemy dwa ich rodzaje: tramwaje i metro.

Tradycyjnie zdobywamy punkty dzięki realizowaniu połączeń oraz wypełnianiu wymogów biletów. Ten kto uzbiera najwięcej punktów zwycięstwa, ten zostanie zwycięzcą.

To fajny tytuł do wejścia w świat dużych wersji. To również kolejna gratka dla miłośników serii, żeby pobawić się na innej mapie ze zmodyfikowanymi z lekka zasadami. I to wszystko w maksymalnie kwadrans.

O zwiedzaniu Berlina z okien pociągu poczytacie w naszej recenzji. 

Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: 10-15 minut
Rodzaj gry: gra strategiczna,
gra ekonomiczna,
gra familijna
Wydawnictwo: Rebel
Autor: Alan R. Moon
Ilustracje: Julien Delval

KLASK 4
(Rebel)


Czteroosobowa wersja głośnego hitu Wydawnictwa Rebel czyli zręcznościowej gry Klask. To nic innego jak taki swoisty mecz. Czy to w układzie jeden na jednego (jak to było w klasycznym wydaniu tej gry) czy w wersji wieloosobowej, z jaką mamy aktualnie do czynienia. 

Naszym celem jest trafienie pomarańczową kulką do bramek przeciwników, unikając przeszkód znajdujących się na polu gry i łapania tych białych magnesików. Tylko tyle i aż tyle. Bo jak się sami przekonacie w ferworze emocji różnie może być… Ta gra aż nimi kipi. Masą pozytywnych emocji, wybuchów śmiechu i jęków zawodu. To gra, przy której raczej nie posiedzimy. Emocje będą nas ciągle podrywać do góry.

Relację z pola gry poczytacie u nas na blogu


Liczba graczy: 4 osoby
Wiek: od 18lat
Czas gry: 10 minut
Rodzaj gry: gra zręcznościowa,
gra familijna,
gra imprezowa
Wydawnictwo: Rebel
Autor: Mikkel Bertelsen


BUJDA NA RESORACH
(Trefl)

Bujda na resorach to imprezowa gra blefu. Osoba zadająca pytanie (tzw. Ciekawski) ma za zadanie odkryć osobę, która podała prawidłową odpowiedź oraz wskazać tych, którzy kłamali. Każdy celny traf to dla niego punkt. Ci gracze, którzy udzielają odpowiedzi muszą wykazać się pokerową twarzą, aby nie dać się zdemaskować.

Zasady wytłumaczymy dosłownie w chwilę, a sama rozgrywka pozornie jest prosta. Pozornie. Bowiem jeśli popatrzycie na przykładowe pytania i odpowiedź (z ewentualnymi podpowiedziami), to sami zobaczycie, że często historie opisane na kartach są tak nieprawdopodobne, że ciężko jest stwierdzić co tu jest prawdą a co tytułową bujdą. Szczególnie gdy trafimy na towarzystwo nadające na wspólnych falach i wymyślające równie odjechane odpowiedzi. Wtedy mamy istną zgaduj zgadulę, co tu jest prawdą a co nie. Emocje i dobra zabawa przy tym tytule są gwarantowane.

Po więcej wrażeń z rozgrywki odsyłamy do naszej recenzji

Liczba graczy: 4-8 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 20 minut
Rodzaj gry: gra imprezowa,
gra quizzowa
Wydawnictwo: Trefl

MORDERCZE KREWETKI
(Rebel)

Kręć się na emocjonalnej karuzeli, balansując między wielką nadzieją, a spektakularnym upadkiem. Zbieraj zestawy pasujących do siebie obrazków, kradnij karty przeciwników, kuś los w najlepsze i udawaj, że ryzyko, które podejmujesz, jest tak naprawdę dobrze skalkulowane.

Cel gry jest banalnie prosty. Chcemy zostać graczem, który jako pierwszy będzie miał co najmniej 10 kart na swoim stosie punktowanych kart. Żadnej głębszej filozofii.

Mordercze Krewetki, nowa, szalona gra twórców Eksplodujących Kotków. To jedna z najciekawszych szybkich gier imprezowych w jakie ostatnio dane było nam zagrać. Prostota zasad, świetnie zaimplementowana mechanika kuszenia losu, interakcja między graczami i ogrom emocji. A wszystko w pięknej (choć specyficznej) oprawie graficznej.

Po więcej szczegółów zapraszamy do naszej recenzji


Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 10 minut
Rodzaj gry: gra karciana,
gra imprezowa
gra push your luck
Wydawnictwo: Rebel
Projektant: Ken Gruhl, Jeremy Posner
Ilustracje: Matthew Inman,

AI SPACE PUZZLE
(Smart Flamingo)


"Wasz statek kosmiczny jest w stanie rozsypki - za chwilę wybuchnie reaktor! Aby uniknąć katastrofy, musicie go ręcznie zrestartować, umieszczając specjalnie zakodowane klucze bezpieczeństwa w odpowiednich pomieszczeniach statku. Pomóc Wam w tym może AI - sztuczna inteligencja statku, niestety awaria uszkodziła również główny system komunikacji. Będziecie musieli bazować na szczątkowych i ograniczonych informacjach ..."

Cała zabawa ma ściśle określony przebieg, zgodny z przyjętym scenariuszem. Widnieje w nim informacja nie tylko o tym, jakimi wskazówkami będzie dysponować SI, ale również o długości rozgrywki (liczbie rund) oraz liczbie wskazówek, które SI może udzielić w swojej kolejce. Celem gry jest rozmieszczenie wspólnymi siłami wszystkich graczy czterech kosmonautów na odpowiednich polach statku składającego się z 16 pomieszczeń. Ponadto każdy kosmonauta musi mieć przypisany do siebie odpowiedni klucz, a w niektórych etapach także kość o prawidłowej wartości. Mamy na to określoną w scenariuszu liczbę rund. Generalnie chodzi o to by kosmonauci dokładnie odwzorowali kartę układu, którą widzi wyłącznie Sztuczna Inteligencja.

To ten typ gier, który określa się mianem małych-wielkich gier. Przy niewielkiej ilości zasad, mamy całe mnóstwo miłego wysiłku umysłowego. W dodatku w formie takiej specyficznej kooperacji przy mocno utrudnionej komunikacji.

Więcej szczegółów znajdziecie w naszej recenzji. 

Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut/scenariusz
Rodzaj gry: gra logiczna,
 gra kooperacyjna, 
gra dedukcyjna
Wydawnictwo: Smart Flamingo
Autor: Katarzyna Cioch, 
Sylwia Smolińska, 
Wojciech Wiśniewski, 
Mateusz Wolski
Ilustracje: Tomasz Bolik


Jak Wam się podobają nasze propozycje? Które z zaproponowanych gier chętnie byście znaleźli w mikołajowej skarpecie albo pod choinką? Zdradźcie nam to w komentarzach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz