Praca wre, już wkrótce MobTown opuści Fabrykę
Kart Trefl-Kraków. Polskie wydanie gry po raz pierwszy będzie można zobaczyć 13
października na targach w Essen. Tymczasem, dla wszystkich niecierpliwie
wyczekujących dnia premiery, przedstawiamy kilka zakulisowych informacji o
powstawaniu gry.
1.
Początkowo MobTown nie miało nic wspólnego z gangsterami!
Pomysł na grę długo ewoluował od
średniowiecznych klimatów (zdobywanie zamków i twierdz) do kosmicznych
podbojów, aż wreszcie podczas testowych rozgrywek przyjaciel autora - Bill West
- doradził mu zmianę motywu gry na mafiosów przejmujących miasto. To był strzał
w dziesiątkę! Od tego momentu mechanika gry i jej fabularna historia idealnie
się uzupełniały.
2.
Jak to narysować?!
Po wybraniu motywu gry, rozpoczęły się prace
nad stroną wizualną. W pewnym momencie gra była naprawdę blisko stania się
typowym westernem, z kowbojami i bandytami. Poszukiwanie odpowiedniego stylu
zajęło trochę czasu. Katalizatorem pomysłów stał się film „Kto wrobił Królika
Rogera?”, który idealnie łączy wątki kryminalne i klimat noir. Potem pozostało
już tylko wybranie bohaterów kart.
3.
Rekrutacja na gangstera
Zanim w rolę podstępnych gangsterów wcieliły
się zwierzaki, karty miały nieco inny, bardziej "ludzki" wygląd.
4.
Tworzenie grafiki do gier karcianych najlepiej zacząć od... ramek!
Tak też było w przypadku MobTown. Jak w jednym
z wywiadów wyjaśnił twórca gry Danny Devine "ramki kart były jedną z
kluczowych rzeczy, które chciałem zrobić tak wcześnie, jak to było możliwe.
Dopiero po skończeniu ramek mogłem skupić się na tworzeniu postaci, które do
nich pasowały, bez wrażenia przytłoczenia lub obcięcia postaci. Pierwszym
krokiem jest naszkicowanie podstawowych kształtów postaci - nie muszą być
ładne, jedynym celem tego etapu jest sprawdzenie, czy poza postaci oraz ogólny
kształt będą dobrze komponowały się z dostępną przestrzenią."
5.
Diamenty czy nóż sprężynowy?
Jedną z ulubionych zwierzęcych postaci
występujących na kartach MobTown jest lisica. Nie każdy wie, że jej pierwszą
bronią był nóż sprężynowy. Cóż, nie był to najlepszy pomysł, więc zastąpiono do
diamentem. Jednak najlepszy przyjaciel kobiety też się nie sprawdził.
Ostatecznie okazało się, że powabnej lisicy najlepiej w towarzystwie pistoletu
z wielkim korkiem.
Polskim wydawcą MobTown jest Fabryka Kart
Trefl-Kraków http://www.trefl.krakow.pl/
Patronat medialny nad grą objęły: Polskie
Radio Czwórka, Portal Kryminalny oraz
Game Troll TV.
Premiera już 13 października.
Więcej wiadomości o grze Danny'ego Devine
znajdziecie na stronach:
https://boardgamegeek.com/blog/3221
Informacja prasowa wydawnictwa Fabryka Kart Trefl (Trefl Joker Line)
Treść i zdjęcia są własnością wydawnictwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz