piątek, 30 kwietnia 2021

Gorące majowe nowości - informacja prasowa.

Zbliżający się maj nie rozpieszcza nas jak na razie zbytnio słońcem. Może kapryśna pogoda pokaże jeszcze słoneczną twarz. Za to rodzime Wydawnictwa zasypują nas świetnymi majowymi nowościami.

Co takiego pojawi się na sklepowych półkach tuż po majówce czy ciut później? Na jakie gry możemy liczyć? Zobaczcie sami. Zdradzimy Wam za chwilę kilka szczegółów.

Dziennik: Zagadkowa podróż przez czas (Foxgames)

Karolina, Kazik i wydra Hiacynta wsiadają do wehikułu i wyruszają w poszukiwaniu Zagadroida. Tym razem podróżować będą nie tylko przez przestrzeń, lecz również przez czas! Odwiedzą 7 różnych epok, w których poznają nowych przyjaciół i stawią kolejnym zagadkom.

* Śledź przygody bohaterów.
* Rozwiązuj zagadki.
* Użyj dekodera, aby wskazać rozwiązanie lub skorzystać z podpowiedzi.

Dziennik: Zagadkowa podróż przez czas został stworzony specjalnie z myślą o dzieciach i młodzieży. Autorzy stworzyli zupełnie nowy mechanizm odczytywania odpowiedzi i podpowiedzi. Dzięki temu przy rozwiązywaniu zagadek nie musimy korzystać z pomocy smartfonów czy komputerów, tak jak robiliśmy to przy Dzienniku 29 czy Dzienniku: Wyprawie 1907!

Premiera: 5 maja 2021. Przedsprzedaż w sieci Empik już trwa. 

autor: Michał Gołębiowski, Wojciech Grajkowski
ilustracje: Tomek Domański
wiek: + 8 lat
cena detaliczna: 29,99 zł




7 Złotych Miast! (Nasza Księgarnia)

Zdobądź skarby legendarnych Złotych Miast!

Wasza ekspedycja dotarła do krainy 7 Złotych Miast! Rozpoczyna się rywalizacja o skarby. Kto z was zgromadzi ich najwięcej? Bądźcie ostrożni – wielka świątynia niebawem się zawali!
W XVI wieku w Ameryce Południowej popularna była legenda o El Dorado. Jej odpowiednikiem w Ameryce Północnej była legenda o 7 Złotych Miastach Ciboli. Pokusa zdobycia sławy i bogactwa przyciągała kolejne wyprawy europejskich poszukiwaczy. Podczas gry wcielacie się w uczestników jednej z nich!

Premiera gry 5 maja 2021r. 

autor gry: Romaric Galonnier
ilustracje: Joachim Leclercq
wiek: 8-108  lat, 
liczba graczy: 2-4
cena detaliczna: 64,90

czwartek, 29 kwietnia 2021

E-MOTIONZ: w poszukiwaniu odpowiedniej emotki - recenzja gry Wydawnictwa Alexander.

Emocje towarzyszą nam w zasadzie od pierwszych chwil życia. Od dzieciństwa uczymy się je wyrażać i sobie z nimi radzić. Świetną pomocą do ogarnięcia emocji są planszówki. Nic więc dziwnego, że pojawia się ich coraz więcej. Gra na emocjach, Empatia, Emocje – to tylko wybrane tytuły.

Bohaterka dzisiejszej recenzji to gra, której tematem przewodnim są emocje. Czy obcowanie z E-Motionz wywołuje jakieś skrajne emocje? A Może towarzyszą jej tylko same pozytywne reakcje emocjonalne? Przekonajcie się sami. Zapraszamy do lektury recenzji.




CO ZAWIERA GRA

W pudełku klasycznym dla gier wydawnictwa znajdziemy trochę komponentów, a wśród nich planszę do gry, kostki z emocjami, żetony ruchu, karty z układami emotek, pionki, pchełki i instrukcję.

CEL GRY

Eh te emocje! Naszym celem jest jak najszybsze wyrzucenie na kostkach konfiguracji emotek wskazanej przez kartę. Tylko tak zgromadzimy najwięcej pchełek.

PRZYGOTOWANIE GRY

Na stole umieszczamy planszę a obok niej potasowane karty stroną z logo gry do góry. Wszyscy gracze biorą swojego pionka i ustawiają je na polu START. Dobierają do tego po 8 kości w kolorach graczy. Gracze ustalają następnie do ilu wygranych okrążeń chcą grać, mnożą liczbę okrążeń przez liczbę graczy i dobierają odpowiednio tyle pchełek, które umieszczają obok planszy. Zostaje położenie z boku planszy tylu żetonów ruchu, ilu graczy bierze udział w zabawie.

Wszystko gotowe. Można zacząć zabawę z emocjami!

wtorek, 27 kwietnia 2021

Seria gier Minnys od Wydawnictwa NSV - informacja prasowa.

Niemieckie Wydawnictwo  Nürnberger-Spielkarten-Verlag wystartowało z serią Minnys maleńkich, ekologicznych gier roll & write. Na razie światło dzienne ujrzały cztery tytuły z kategorii roll & write, ale jesienią dołączą do nich kolejne cztery gry.

Seria Minnys to sprytne gry na każdą okazję w małym i przyjaznym dla środowiska opakowaniu. Po prostu je rozerwij, aby zacząć grać! Wszystkie potrzebne materiały są już dołączone, a dzięki dwustronnemu nadrukowi arkusza do gry można grać w MINNYS w kółko!


Co takiego znajdziecie w serii Minnys? Czy to będą gry warte uwagi? Przedstawiamy Wam kilka informacji. Na ucho zdradzimy, że testujemy już cztery dostępne tytuły więc zaglądajcie za jakiś czas po wrażenia z rozgrywek. 

Fency Sheep

Zbierz swoje owce razem!



Owce stoją na łące otoczonej bujną trawą. Ale czegoś brakuje - ogrodzenia! To, jakie elementy ogrodzenia można zbudować, dyktuje kostka. Spróbuj sprytnie zmontować te elementy, aby ogrodzić większość owiec!

Fency sheep to gra w kości dla ludzi żądnych przygód, którzy uwielbiają sprytne planowanie, a do tego szybką grę. 

Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: 5 minut
Autor: Moritz Dressler
Ilustracje: Christian Opperer



niedziela, 25 kwietnia 2021

Cykl "Tło gry": Odcinek 2 - gry o pingwinach.

Tydzień temu zaprosiliśmy Was do nowego cyklu na blogu, a mianowicie "Tło gry". Mieliście okazję poznać kilka tytułów gier o cyrku lub z cyrkiem w tle.

Dziś zapraszamy Was na 2 odcinek cyklu. Ponieważ obchodzimy dziś Światowy Dzień Pingwina przybliżymy Wam zatem przy tej okazji kilka tytułów gier o pingwinach. Miłej lektury.




źródło: https://phalanxgames.pl/gry/pingwiny-z-madagaskaru_15.html
Pingwiny z Magadaskaru (Phalanx)
    
Baczność, agenci!

Oficer X jest już bliski zdemaskowania naszej kryjówki! By przygotować się na to starcie, rozegramy tu zaraz planszową symulację. Każdy z Was otrzyma zadanie, które ma wykonać, zanim Oficer X otoczy Kwaterę Główną! Na terenie zoo znajdziecie niezbędny ekwipunek oraz figurantów, których zwerbujecie, by z powodzeniem zrealizować misję!

Dzięki tej grze nauczycie się myśleć logicznie i rozwiązywać konflikty nie fizycznie! Biorę za to na siebie całą odpowiedzialność. No… powiedzmy, dziewięćdziesiąt procent.

Pingwiny z Madagaskaru to gra planszowa oparta na fabule kultowego serialu telewizyjnego produkcji DreamWorks. W trwającej 60 minut rozgrywce, w grupie od 2 do 4 osób, wcielicie się w role agentów-pingwinów: Skippera, Kowalskiego, Rico i Szeregowego, by zrealizować tajne misje na terenie zoo w Central Parku. A nie jest to łatwe zadanie, gdyż do jego wykonania będziecie musieli zdobyć niezbędny ekwipunek oraz pozyskać przychylność mieszkańców ogrodu i odwiedzających go gości!

Jak zdobyć względy Króla Juliana i pozbyć się Morta? Co zrobić z plagą Szczurów? W jaki sposób pokonać Doktora Bulgota? Gumową kaczuszkę znajdziesz w Sklepie z Pamiątkami, a tekst wiadomości przeczytają ci Szympansy, ale skąd weźmiesz spawarkę i dynamit? Może schwytanie dozorczyni i włamanie do Magazynu zoo to nie jest jednak głupi pomysł? Tylko nie zwlekajcie za długo, bo na trop pingwinów wpadł Oficer X, który jest już bliski zdemaskowania ich prawdziwej tożsamości!

To jak, jesteście gotowi wykonać tę misję bez naruszania Konwencji Genewskiej?

Liczba graczy: 2 - 4 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 60 minut
Autor: Michał Ozon


źródło: https://www.rebel.pl/gry-planszowe/szeregowy-pingwin-99451.html
Szeregowy Pingwin (Rebel)

Na biegunie robi się coraz cieplej, a miejsca nie przybywa. Pingwiny ruszają więc na podbój… całego świata. Wybierz, którzy pingwini rekruci przejmą kontrolę nad strefami strategicznymi (Antarktyda, Pustynia, Dżungla, Miasto, Księżyc), a którzy będą sabotować plany Twojego przeciwnika. Lód topnieje, nie pozwól, aby stopniały Twoje szanse na dominację nad światem!

Gra wydaje się prosta... na pierwszy rzut oka. Na drugi też, ale po chwili grania nagle odkryjecie, że nie dość, iż ta mała karcianka faktycznie jest grą o dominację nad obszarem, to te małe, cwane pingwiny potrafią nieźle zaleźć za skórę.

Co rundę musisz zadecydować, jakie karty przekazać przeciwnikom, a jakie zachować dla siebie. Następnie spośród posiadanych kart wybierasz jedną i zagrywasz. Zagrane karty zapewniają Ci wpływy na danym obszarze, za co na koniec gry dostaniesz punkty, jeśli na ręku posiadasz jeszcze karty należące do zdominowanego obszaru.

Dylemat jest więc dość spory: czy mocną kartę zagrać jako kartę dominacji zwiększając szansę na kontrolę obszaru, czy lepiej zostawić ją sobie na ręce jako dużą ilość punktów ryzykując, że nie uda mi się go zdominować? A może coś pośrodku?

Przewiduj ruchy innych i przygotuj się na nie tak, by wyjść na całej sytuacji jak najlepiej! To nie jest lekka gra dla leniwych! Podbijanie świata wymaga planowania i niezłej dawki knucia. Zwłaszcza, gdy świat podbijają pingwiny...

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 20 minut
Autor: Bruno Cathala, Matthieu Lanvin
Ilustracje: Remy Tornior

źródło: http://foxgames.pl/pingolo/

Pingolo (Foxgames)

Witamy na Biegunie Południowym!

Nasze pingwinki są zawsze gotowe do zabawy. Rzucaj kolorowymi kostkami i znajduj ukryte pingwinie jaja. Aby wygrać, zgromadź jako pierwszy na swojej górze lodowej 6 pingwinków.  W tej wesołej rywalizacji przydadzą się dobra pamięć i odrobina szczęścia.

Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 4 lat
Czas gry: 15 min.
Autor: Thierry Denoual






piątek, 23 kwietnia 2021

BURSZTYNOWA KOMNATA: pogoń za przygodą! – recenzja gry Wydawnictwa Alexander.

Uwaga, uwaga! Wszystkie serwisy telewizyjne, radiowe i agencje prasowe podają sensacyjną wiadomość: odnaleziono wejście do podziemi, w których ukryto Bursztynową Komnatę – skarb zaginiony podczas chaosu II Wojny Światowej! Bez zwłoki poszukiwacze z całego świata stanęli do wyścigu pełnego pułapek i niespodzianek. Kto prześcignie rywali i jako pierwszy dotrze do skrzyń z legendarnym skarbem? Czym prędzej spakuj ekwipunek i dołącz do rywalizacji!

Powyższy fragment brzmi jak opis nowej części przygód Indiany Jonesa czy Lary Croft. Nic bardziej mylnego. To wstęp do przygodowej gry Wydawnictwa Alexander, będącej bohaterką naszej dzisiejszej recenzji. Chcesz się poczuć jak wspomniani bohaterowie? Zapraszamy do Bursztynowej Komnaty. Czy poszukiwanie zaginionego skarbu było pasjonującą przygodą? A może była to droga przez mękę? Przekonajcie się sami. Zapraszamy do lektury recenzji.

CO ZAWIERA GRA

W pudełku klasycznym dla gier Wydawnictwa Alexander, we wnętrzu czerwonej plastikowej wypraski znajdziemy sporą liczbę kwadratowych kafli (planszetek), z których będziemy tworzyć ścieżkę gry, 5 kości losu, tekturowe pionki z podstawkami, klepsydrę (klimatyczny gadżet w grze przygodowej) oraz instrukcję do gry.

CEL GRY

Skoro w eter poleciała informacja o odnalezieniu Bursztynowej Komnaty skrywającej ponoć ogromne skarby, to wiadomo, że aby go zdobyć trzeba być pierwszym, który dotrze do tej komnaty.

PRZYGOTOWANIE GRY

Kafelki tworzące ścieżkę gry tasujemy i układamy na stole w dowolnym układzie (nie musi to być linia prosta). Każda planszetka to jedno pole gry. To, w którym miejscu ułożymy daną planszetkę zależy tylko od nas, z dwoma wyjątkami – ścieżka musi się zaczynać od kartonika z napisem Start a kończyć planszetką z Bursztynową Komnatą, czyli płytką z czerwoną skrzynią i napisem Top Secret. Długość trasy możemy też sami regulować odrzucając część kafelków.

Po ułożeniu trasy wyścigu na polu start ustawiamy pionki graczy biorących udział w zabawie. Zostaje jeszcze w widocznym miejscu umieścić klepsydrę i można rozpocząć przygodę.

wtorek, 20 kwietnia 2021

"Przeganiamy wirusy" czyli wiosenne porządki z Wydawnictwem Muduko - rozwiązanie konkursu.

 W zeszłą niedzielę ogłosiliśmy wiosenny konkurs na przegonienie wirusa. Do wygrania były dwie świetne gry Wydawnictwa Muduko. 

Skoro jedną z gier było Granie w pranie a drugą Wirus to  siłą rzeczy zadanie konkursowe musiało stanowić wyzwanie łączące tematykę obu tych gier. I tak było. Postawiliśmy bowiem przed Wami wyzwanie polegające na wymyśleniu mikstury niszczącej wirusa. 


Napłynęło do nas wiele kreatywnych odpowiedzi. Oj ciężko było wybrać te dwie najciekawsze. Decyzja jednak musiała zapaść.

Niniejszym możemy już ostudzić emocje (a może właśnie je podgrzać) informując, że zwycięzcami konkursu Przeganiamy wirusy zostali:

1 miejsce: Anna Dworakowska  z propozycją iście rosołowej mikstury.

2 miejsce: Krzysiek Okólski z syropkiem na wirusa

Laureat 1 miejsca w nagrodę otrzymuje grę Granie w pranie, zaś drugie miejsce zostaje nagrodzone grą Wirus.  

Zwycięzców prosimy o przesłanie danych adresowych na e-mail: konkurs.bnwc@gmail.com. Nagrodę prześlemy na wskazany adres nie później niż do 14 dni roboczych.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w naszym konkursie a Wydawnictwu Muduko za przekazanie egzemplarzy na nagrody.

Sponsorem nagród  było Wydawnictwo Muduko. 

niedziela, 18 kwietnia 2021

Cykl "Tło gry": Odcinek 1 - gry o tematyce cyrku.

Nie samymi recenzjami żyje człowiek. Od dawna po głowie chodziły mi pomysły na posty o różnych tematykach gier. Pomysły trzeba realizować, zatem zapraszam Was na nowy cykl postów pod tytułem "Tło gry". Będziemy Wam w tym cyklu przybliżać gry pasujące do danej tematyki.

Ponieważ wczoraj był Światowy Dzień Cyrku, zatem zaczynamy od takiej właśnie tematyki. Szczerze mówiąc od dziecka nie przepadam za cyrkiem. Kojarzy mi się z ryzykownymi czy wręcz śmiertelnymi akrobacjami, a przede wszystkim z męczeniem zwierząt. Co innego jednak jeśli cyrk jest tematyką albo tłem gry planszowej. To zupełnie inna sprawa. W taką grę zagram z przyjemnością. 

źródło: https://pixabay.com

Zatem mając na uwadze wczorajsze święto, zapraszam Was na przegląd gier o tematyce cyrku lub z cyrkiem w tle. Miłej lektury. 


źródło: https://www.granna.pl/katalog-gier/0-wszystkie-gry/316-ALE-CYRK-.html

Ale cyrk! Wydawnictwo Granna

Przed Państwem najsłynniejsza grupa cyrkowa świata! 
Zapraszamy na zapierające dech w piersiach akrobatyczne show!
Poznajcie grupę śmiałków, która potrafi zaprzeczyć prawom grawitacji!
 
Zadaniem graczy jest zaprezentowanie skomplikowanych układów akrobatycznych. Aby tego dokonać, muszą oni układać drewniane klocki z postaciami akrobatów jeden na drugim. Każdy z układów jest zapisany na kartach. 

Zmysł równowagi i precyzja ruchów są w cyrku na wagę złota nie możemy więc strącić wieży akrobatów. Kto pierwszy wykona 7 niepowtarzalnych układów, ten wywoła burzę oklasków i wygra rozgrywkę!

Wiek: od 6 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok 15 minut
Autor: Marco Teubner
Ilustracje: Marie Cardouat


źródło:http://foxgames.pl/hokus-pokus

Hokus Pokus Wydawnictwo Foxgames

Ułóż magiczny stos magika najszybciej jak potrafisz!

„Hokus pokus” to gra w której szybkość, zręczność, precyzja zadecydują o sukcesie przestawienia. Gra daje mnóstwo zabawy, gdyż wszyscy grają jednocześnie, ćwiczy zdolności manualne i cieszy oko pięknymi plastikowymi elementami.

Zasady nie mogą być już prostsze – należy ułożyć jak najszybciej stos 5 magicznych przedmiotów w odpowiedniej kolejności wynikającej z wylosowanej karty.

Zainteresowanych odsyłamy do naszej recenzji

Wiek: od 6 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok 15 minut
Autor: Thierry Denoual
Ilustracje: Stéphane Escapa

czwartek, 15 kwietnia 2021

Planszówkowe nowości z ostatnich dni - informacja prasowa.

Tegoroczna wiosna (pomimo iście zimowej scenerii za oknem) zaczęła się kwitnąco i wszystko wskazuje na to, że przywita nas wysypem nowych gier planszowych. W zasadzie z każdego wydawnictwa trafiają do nas zapowiedzi nowych tytułów. Uwierzcie nam, jest tego sporo.

Dlatego dziś chcemy Wam zostawić kilka słów na temat tych gier, które możecie już znaleźć na sklepowych półkach. Zachęcamy do lektury informacji.

Kostka i krzyżyk, oraz kaczki na plaży, czyli nowości z serii „Gra do plecaka” Wydawnictwa Egmont

31 marca na sklepowe półki trafiły kolejne dwa tytuły z serii Egmontu "Gra do plecaka": wykreślanka dla całej rodziny zatytułowana „Criss Cross” oraz karcianka Johannesa Krennera pod tytułem „Kaczki”. 


Nowa gra Reinera Knizi „Criss Cross” ma dwa poziomy trudności, które pozwolą dostosować ją do wieku i umiejętności graczy. W wersji podstawowej sprawdzi się podczas rodzinnych rozgrywek, bo dzięki prostym zasadom można w nią grać zarówno z dziećmi, jak i z seniorami. Dla graczy, którzy lubią intelektualne wyzwania jest dostępny zaawansowany wariant, a dla ceniących sobie samodzielne zmagania przy planszy gra posiada tryb rozgrywki dla jednego gracza.


W grze „Criss Cross” każdy gracz otrzymuje arkusz gry oraz ołówek, a jego zadaniem będzie rysowanie symboli pojawiających się na kościach. Należy tak planować rozmieszczenie symboli, aby było najwięcej tych samych w linii. Po 14 rundach obliczamy punkty z kolumn i szeregów. Wygrywa gracz, który zdobędzie ich najwięcej. 



„Criss Cross” to gra przeznaczona dla osób powyżej 7 roku życia. Pozwala na doskonałą zabawę w gronie do 6 osób. Pudełko zawiera 2 kostki z symbolami gry, 6 ołówków i 2 bloczki z arkuszami gry. 


Gra Johannesa Krennera „Kaczki” to gratka dla fanów gier taktycznych i osób lubiących podejmować ryzyko. Gra trwa 5 rund. Gracze zagrywają karty tak, aby uzyskać jak najwięcej punktów zwycięstwa. Pierwszy gracz, który pozbędzie się wszystkich kart z ręki, zgarnia dużo punktów. Jednak ten, kto jest na tyle odważny i sprytny, by zanurkować i zaskoczyć innych graczy, może zdobyć dodatkowe punkty. Grę wygrywa gracz, który zbierze ich najwięcej. To właśnie on zostaje najfajniejszą kaczką na plaży!

Gra „Kaczki” w wersji podstawowej przeznaczona jest dla 3-5 graczy, natomiast można grać w nią również w duecie. Wariant „Dwie Kaczki” zakłada rozgrywkę w towarzystwie Kaczego Ducha, który wskazuje, kto rządzi na plaży. Rekomendowany wiek graczy to 8 lat i więcej. Pudełko zawiera 69 kart kaczek, 5 kart ręczników oraz 5 kart kół ratunkowych. 

Emocjonujące nowości Wydawnictwa Foxgames

14 kwietnia premierę miały emocjonujące nowości Wydawnictwa Foxgames: kolejna część interaktywnego dziennika i druga (niezależna) gra legacy dla dzieci czyli Zombie Teenz Ewolucja.



Gra książkowa Dziennik Wyprawa 1907 Zakazane kopalnie dostarczy Ci bogatego wyboru zagadek i zadań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć. Angażuj się w historię, która będzie Cię na każdym kroku zaskakiwać.

Niezależnie od tego, czy przeżyłeś już przygodę na statku Wyprawy 1907, teraz możesz zejść w głąb mrocznych kopalni i ponownie stać się uczestnikiem tej nietypowej gry. Jakie sekrety i zagadki zafunduje Ci tym razem kolejny z Dzienników?

Twórcy „Dziennika. Wyprawa 1907: Zakazane kopalnie” kuszą perspektywą mrocznej przygody. Przekonaj się, czym jest tytułowy dziennik odnaleziony w korytarzach opuszczonej przed stu laty kopalni. Zanurz się w opowieść, by z każdym korytarzem schodzić coraz głębiej w klaustrofobiczną atmosferę zakazanych kopalni. Czy odważysz się podjąć wyzwanie?

wtorek, 13 kwietnia 2021

PUDEŁKO ŁAKOCI: to, co koty kochają najbardziej - recenzja dodatku do Najlepszej gry o kotach Wydawnictwa Foxgames.

W domu graczy, w którym jest kot/ koty rzeczą oczywistą będzie to, że pojawiać się tam będą gry z kotami w treści lub tle. Nie inaczej jest u nas. W naszej kolekcji znajdziecie CatStax, Cat Sudoku, O kocie w kłopocie, Kota Stefana, Dzielne myszki, Myszki w opałach, Kotobirynt, Kotostrofę, Calico i oczywiście kocią grę z portfolio Foxgames czyli Najlepszą grę o kotach. Wrażeniami z rozgrywki w tę ostatnią dzieliliśmy się w naszej recenzji.

Dziś chcemy Wam opowiedzieć kilka słów o dodatku do Najlepszej gry o kotach, czyli Pudełku łakoci. Od dodatków do gry oczekujemy tego, że wniosą do niej coś nowego, urozmaicą grę, rozszerzą możliwości top. Czy Pudełko łakoci sprostało takim oczekiwaniom? A może to tylko ładne pudełko puste w środku? Przekonajcie się sami. Zapraszamy do lektury recenzji.




CO ZAWIERA GRA

Rozmiar Pudełka łakoci jest taki sam jak podstawowej Najlepszej gry o kotach. W środku znajdziemy dodatkowe karty, 6 kart startowych, 13 nowych przybłęd i 9 kart tury. Do tego wspomniane żetony wspólnych celów, żetony łakoci i żetony punktów zwycięstwa. Wszystko dopełnia instrukcja szczegółowo opisująca nowe komponenty i zasady gry.

Karty dodatku są oznaczone symbolem serduszka w lewym dolnym rogu karty - pozwala to w łatwy sposób oddzielić je od kart z podstawowej gry. Oczywiście Pudełko łakoci to dodatek, zatem do gry potrzebna nam będzie jeszcze podstawka, czyli Najlepsza gra o kotach. Jednakże dzięki dodatkowi do tej zabawy będziemy mogli zaprosić nie tylko 4 osoby ale nawet 6 graczy. Otrzymamy też możliwość samotnej rozgrywki, ale o tym więcej napiszemy przy przebiegu gry.

CEL GRY

Jak nie trudno się domyślić cel gry z dodatkiem w postaci Pudełka łakoci nie odbiega znacząco od podstawowego celu. Nadal naszym zadaniem, jako pełnoprawnych opiekunów czworonożnych futrzaków, jest zadbanie o nakarmienie ich w taki sposób, który przyniesie nam najwięcej punktów zwycięstwa.

Pudełko łakoci wprowadza jednak jedną rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę pisząc o celu gry. A mianowicie pojawiają się cele wspólne - swoisty element kooperacji w grze rywalizacyjnej. To dodatkowa okazja do zdobycia punktów nie tylko dzięki swoim działaniom, ale we współpracy z partnerem. Bowiem dwie osoby wspólnie realizują dany cel i jeśli się im to uda, to każda z nich dostaje tyle PZ ile widnieje na żetonie celów. 

A nie od dziś wiadomo, że w kupie raźniej - co może być trudne do osiągnięcia samemu udać się może dzięki owocnej współpracy. Bowiem zebrać samemu np. 8 zabawek to może być mission impossible, ale jak jeden gracz będzie mieć 3 a drugi 5 to już się to uda.

PRZYGOTOWANIE GRY

Ponieważ dodatkowe karty rozszerzają możliwość gry do 6 osobowego składu znając zasady przygotowania Najlepszej gry o kotach łatwo się domyślić, że także i tutaj trzeba będzie dostosować liczbę kart biorących udział w zabawie do ilości graczy. Jasno to opisuje instrukcja, więc nie będziemy się tutaj w to zagłębiać.

Rozszerzenie liczby graczy (o 5 i 6 osobę) przynosi jeszcze jedną nowość. Grając w 5 lub 6 osób do wyłożonych zgodnie z podstawowymi zasadami 3 kart przybłęd dokładamy jeszcze jedną. Zatem na stole w takich rozgrywkach będziemy mieć 4 przybłędy.

Reszta przygotowań (czyli tworzenie pola gry) pozostaje bez zmian.

niedziela, 11 kwietnia 2021

KONKURS: "Przeganiamy wirusy" czyli wiosenne porządki z Wydawnictwem Muduko.


Coraz częściej za oknem widzimy słońce. To okazja do zrobienia wiosennych porządków. Nie od dziś wiadomo, że przez zabawę można nauczyć dzieciaki podstawowych obowiązków.

Wydawnictwo Muduko świetnie to wie i dlatego przygotowało grę Granie w pranie. Pisaliśmy o niej więcej w naszej recenzji.


Dziś chcemy Was zaprosić do udziału w konkursie "Przeganiamy wirusy". W Graniu w pranie możemy się wcielić w superbohaterów zmagających się z Dr Chmurą, który chce im uniemożliwić wysuszenie prania. Biorąc udział w naszym konkursie będziecie mogli wcielić się w rolę naukowców rodem z laboratorium biologiczno- chemicznego.

Zadanie konkursowe polega na wymyśleniu przepisu na miksturę niszczącą wszystkie niechciane wirusidła. 

Puśćcie wodze fantazji, pomyślcie nad formułą mikstury i ... kliknijcie w formularz biorąc udział w konkursie.



Na Wasze odpowiedzi czekamy do niedzieli 18 kwietnia 2021r. do godziny 23:59

Jury złożone z redaktorów naszego Bloga wyłoni autorów dwóch najciekawszych odpowiedzi - zwycięzca dostanie grę Granie w pranie a drugą najciekawszą odpowiedź nagrodzimy egzemplarzem gry Wirus. 

Informacja o zwycięzcy konkursu zostanie opublikowana na naszym blogu i na blogowym fanpage'u na FB w ciągu maksymalnie 7 dni od zakończenia konkursu. Laureaci konkursu zostaną poproszeni o przesłanie na mail konkurs.bnwc@gmail.com adresów do wysyłki nagrody.

Oczywiście będzie nam niezmiernie miło jak przy okazji konkursu polubicie nasz fanpage na FB, ale nie jest to warunek udziału w konkursie.

Sponsorem nagród  jest Wydawnictwo Muduko. 


Regulamin konkursu:

1. Organizatorem konkursu „Przeganiamy wirusy” czyli wiosenne porządki z Wydawnictwem Muduko (dalej „Konkurs”) jest Blog na wolny czas (dalej „Organizator”).

2. Sponsorem nagród w konkursie jest Wydawnictwo Muduko (dalej „Sponsor”). 
3. Konkurs nie jest loterią promocyjną w rozumieniu Art. 2 ust. 1 pkt 9 Ustawy o grach i zakładach wzajemnych z dnia 29 lipca 1992 r. (Dz. U. 04.4.27 z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w w/w Ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej Ustawy. Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników Internetu spełniających warunki niniejszego Regulaminu (dalej: Regulamin). Niniejszy Regulamin stanowi podstawę Konkursu i określa prawa i obowiązki jego uczestników (dalej: Uczestnik). 
4. Konkurs nie jest sponsorowany, popierany, przeprowadzany przez serwis Facebook ani z nim związany.
5. Serwis Facebook jest w pełni zwolniony z odpowiedzialności za Konkurs przez każdego uczestnika.
6. Konkurs trwa od niedzieli 10 kwietnia 2021 r. od momentu opublikowania wpisu ogłaszającego rozpoczęcie konkursu do niedzieli 18 kwietnia 2021r., do godziny 23:59.
7. Konkurs jest prowadzony na stronie bloga http://blognawolnyczas.blogspot.com oraz za pośrednictwem formularze elektronicznego i maila: konkurs.bnwc@gmail.com. 
8. Przystępując do Konkursu, potwierdza się znajomość regulaminu i akceptuje się jego warunki. 
9. Warunkiem odbycia się konkursu jest otrzymanie przynajmniej 10 zgłoszeń. 
10. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie.
11. Złamanie jakiegokolwiek punktu regulaminu może spowodować dyskwalifikację Uczestnika z udziału w Konkursie
12. Udział w Konkursie jest bezpłatny. 
13. Zadanie konkursowe polega na wymyśleniu przepisu na miksturę niszczącą wszystkie niechciane wirusy. Odpowiedź należy przesłać za pomocą specjalnego formularza. Z przesłanych odpowiedzi redakcja Bloga wybierze dwóch laureatów. 
14. Do Konkursu może przystąpić każda osoba, zamieszkująca na terenie Polski. Uczestnicy niepełnoletni powinni mieć pisemną zgodę rodziców na udział w Konkursie. Każdy uczestnik może przesłać tylko jedno zgłoszenie. W przypadku przesłania kilku zgłoszeń pod uwagę będzie brane jedyne to otrzymane jako pierwsze.
15. Nagrodami w konkursie są: 1 egzemplarz gry Granie w pranie (nagroda główna) i 1 egzemplarz gry Wirus (nagroda za zajęcie 2 miejsca)  Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji.
16. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni w ciągu maksymalnie 7 (siedmiu) dni po zakończeniu terminu przesyłania odpowiedzi.
17. Zwycięzcy zobowiązani są wysłać swój adres korespondencyjny w ciągu 7 (siedmiu) dni od ogłoszenia wyniku Konkursu na adres: konkurs.bnwc@gmail.com . 
18. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za błędne wskazanie przez Laureata adresu do korespondencji. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność przekazania nagrody Laureatowi z przyczyn zależnych od uczestnika, a zwłaszcza podania błędnego adresu.
19. Nagrodę wysyła IOrganizator do 14 (czternastu) dni roboczych od przesłania przez Laureata swoich danych korespondencyjnych. 
20. Dane osobowe uczestników konkursu pozyskane od nich (imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny) są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji konkursu na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy o ochronie danych osobowych. Po realizacji konkursu zostaną niezwłocznie usunięte. 


piątek, 9 kwietnia 2021

Emocjonująca nowość od Wydawnictwa Hobbity - informacja prasowa

Miłośnikom kryminałów w stylu Agahty Christie serce zabiło szybciej po zobaczeniu kilka dni temu poniższego zdjęcia na fanpage Wydawnictwa Hobbity na FB.


Czyżbyśmy mogli liczyć na kryminalne przygody na planszy? Co takiego szykuje nam Wydawnictwo? Zanim zdradzimy Wam więcej szczegółów przeczytajcie poniższe fragmenty historii:


Stambuł 1933

Nasza podróż po Bliskim Wschodzie dobiegała końca i czekała nas jeszcze powrotna droga do Londynu. Na ostatnie dni naszego pobytu zatrzymaliśmy się w Stambule, w hotelu Tokatlian, w tym samym, w którym mieszkała Josephine Baker. Te ostatnie dni postanowiliśmy spędzić na zwiedzaniu miasta i spotkaniach z przyjaciółmi ojca.

Czasami miałam wrażenie, że zna zbyt dużo ludzi, ale taka jest cena sławy profesora kryminologii Uniwersytetu Oxfordzkiego. Dziś planowaliśmy wizytę w biurze Orient Express, mieliśmy dopełnić ostatnich formalności przed wyjazdem, gdy nagle zatrzymała nas w hotelu niespodziewana depesza z Londynu. To była dziwna wiadomość:

Drogi Johnie,

z pewnych źródeł wiem, że w mieście przebywa pewien belgijski dandys z napomadowanymi wąsami. Wiem, że łatwo się domyślisz o kogo chodzi. Proszę, przekaż mu, żeby uważał na Amerykanina. Czeka na niego.

Twój Japp

P.S Pozdrów C.

Ojciec schował depeszę do kieszeni, mówiąc:

- Później się tym zajmiemy. Chodźmy na dworzec.

Spacerowym krokiem dotarliśmy do biura Orient Ekspressu. Na wejściu zaskoczyła nas ciężka atmosfera, jakby przed chwilą doszło do potężnej awantury. Ojciec zaczął załatwiać formalności, a ja obserwowałam kłótnię dwóch mężczyzn w pokoju obok. Mimo, że starali się mówić cicho dochodziły do mnie pojedyncze słowa: ... Belg, ... Hercules, ... Londyn.

Przekazałam ojcu to, co usłyszałam. Poprosił, żebym poczekała, a sam zawrócił do biura. Po chwili wyszedł i rzekł: "Sprawa depeszy rozwiązana, Belg jest już w drodze do Londynu."

Reszta pobytu minęła nam bez większych niespodzianek, nie licząc zaginięcia depeszy od Jappa…

wtorek, 6 kwietnia 2021

BITS TRAVEL: Imperator Obszaru czy Mistrz Bits?- recenzja gry Wydawnictwa Egmont

Jakiś czas temu Wydawnictwo Egmont wydało grę, która nas pochłonęła. Logiczną układankę opartą na czymś, na czym mijało nam dzieciństwo, czyli na tetrisowych kształtach. Mowa tutaj o FITS. Potem pudełkowa wersja została zmniejszona do wersji travel. 

W marcu tego roku Egmont postanowił do FITS travel dodać jeszcze dwa nowe tytuły, tworząc w zasadzie kolejną serię po Grach do plecaka, czyli gry Travel. Z tym dopiskiem poza FITS zobaczyliśmy Ubongo Trigo i bohaterkę dzisiejszej recenzji, czyli BITS.

Czy tworzenie kolorowych kształtów było umysłową torturą? A może to relaks i gimnastyka szarych komórek po trudach codzienności? Przekonajcie się sami. Zapraszamy do lektury recenzji. 




CO ZAWIERA GRA

BITS Travel mieści się w zgrabnym pudełeczku wielkości takiej samej, jak FITS Travel czy recenzowane przez nas niedawno Ubongo Trigo.

W środku znajdziemy plansze, rampy, kafelki startowe, karty budowy i karty zadań. Do tego zwięzła instrukcja jasno tłumacząca zasady gry.

CEL GRY

Celem graczy jest umieszczanie wskazanych klocków na swoich rampach tworząc kolorowe kształty tak, aby dały im jak najwięcej punktów. Wszyscy mają na to 3 rundy.

PRZYGOTOWANIE GRY

Przed rozpoczęciem zabawy każdy z graczy musi przygotować sobie pole gry. W tym celu bierze plastikową rampę i planszę, którą do niej wsuwa tak, aby tytuł gry był na górze. Do tego trzeba dobrać 14 kafelków z takim samym symbolem na odwrocie i kładzie je odkryte obok swojej planszy.

Zostaje jeszcze potasować kafelki startowe i karty budowy i ułożyć je zakryte w stosach. Karty zadań tasujemy i dzielimy na trzy osobne stosy wg liczby na rewersach (1,2,3) i układamy je na stole rewersami do góry.

Wszystko gotowe, możemy zacząć tworzenie kolorowych kształtów.