niedziela, 31 stycznia 2021
ZAGINIONA WYSPA ARNAK: ubi thesaurus tuus, ubi cor tuum* - Recenzja gry wydawnictwa Rebel
wtorek, 26 stycznia 2021
LITTLE TOWN: cegła do cegły i miasteczko stoi - recenzja gry od Księgarni Tania Książka
niedziela, 24 stycznia 2021
ESCAPE QUEST SAM W SALEM: zabawa z czarownicami - recenzja książki gry Wydawnictwa Egmont.
Celowo zostawiłem tę pozycję na
koniec. Lubię opowieści z dreszczykiem. Prawie tak samo jak te, które związane
z są z tzw. twardym SF. Dlatego też nie mogłem oprzeć się, żeby wisienką na
torcie wszystkich Escape Questów nie została ta, której i tytuł i okładka
nawiązują do pewnych mrocznych czasów naszej historii opisanej nie raz i nie
dwa przez różnych autorów. Zapraszam zatem na moje wrażenia z przygodą w Salem.
CEL GRY
O wycieczce do tego miejsca
marzyłem od dawna i chciałem na własne oczy zobaczyć miejsca, które znałem
wyłącznie z lektury książek. Chciałem usłyszeć różne historie z ust
przewodnika. Usłyszałem, ale o gospodarce rybnej Salem i innych kompletnie
nieistotnych rzeczach. Przecież byłem w Salem, w którym stracono wiele
rzekomych czarownic. Musiałem coś zrobić. Zdecydowałem się na zwiedzanie na
własną rękę… No cóż, nie był to chyba najlepszy pomysł. Ale od początku…
PRZYGOTOWANIE GRY
Przygotowanie gry wymaga od nas
jedynie zaopatrzenia się w jakiś ołówek/długopis, żeby robić notatki. Miejsca w
książce na pewno nie zabraknie.
czwartek, 21 stycznia 2021
Dobble XXL: Szukaj par... i skacz! - informacja prasowa Wydawnictwa Rebel
W domu, w szkole czy w plenerze - gigantyczna wersja Dobble rozrusza Wasze umysły i ciała niezależnie od warunków! Pokaźne opakowanie skrywa 20 "kart" wykonanych z wytrzymałego materiału PVC, z których każda ma 45 centymetrów średnicy. Dzięki temu Dobble XXL doskonale nadaje się do aktywnych zabaw na świeżym powietrzu.
Podstawowe informacje:
Elementy:
wtorek, 19 stycznia 2021
PHARAON: ile waży serce? - recenzja gry wydawnictwa Bard Centrum Gier
Podejrzewam, że wielu graczom nazwa francuskiego wydawnictwa Blackrock Games nic nie mówi. Myślę jednak, że powinna. Na swoim koncie mają chociażby jedną z lepszych naszym zdaniem gier ubiegłego roku, czyli Dolinę Nilu (wydaną u nas przez Hobbity). Nie przypadkowo wspominam tę grę, osadzoną w klimatach starożytnego Egiptu. Bohaterką recenzji jest bowiem gra, której akcja dzieje się (powiedzmy) również w tamtym regionie za czasów faraonów.
Pharaon to gra, którą od dawna mieliśmy
na celowniku. Stworzona została przez dwójkę mało znanych autorów Henriego „Pym”
Molline (znanego z gry Monster Slaughter) oraz Sylvaina „Sylasa” Lasjuilliarias
(jak wskazuje BGG twórcy gry Samsara). Lubimy gry związane z Egiptem, z
symboliką tamtych czasów i mitologią. Gra zbiera całkiem dobre opinie za
granicą, więc nie dziwię się, że nasz rodzimy Bard postanowił wydać ją i w
Polsce. Gwoli ścisłości wraz z czeskim Mindokiem (z którym to współpracuje od
lat) – dlatego też mamy do czynienia z wydaniem dwujęzycznym. Zatem, czy
wspólne dzieło obu panów przypadło nam do gustu, czy też niekoniecznie?
Zapraszam do recenzji.
Jakościowo wszystko wypada naprawdę
dobrze. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Podobnie jak i do instrukcji, która została
napisana (i przetłumaczona) tak, jakbym tego oczekiwał. Tekstu jest sporo, ale podany
został w sposób przystępny, okraszony wieloma przykładami. Zdecydowanie ułatwia
zaznajomienie się z zasadami. W samym tekście znalazł się jeden błąd, który zostanie
albo już został skorygowany stosowną erratą.
CEL GRY
Tak naprawdę przyjdzie
nam w udziale umiejętne obracanie różnymi zasobami w celu zdobycia punktów
zwycięstwa. A sposobów na to w grze znajdziemy bez liku. Mamy wszakże do
czynienia z grą, którą określa się często sałatką punktową. Kto w tym wszystkim
będzie najlepszy, ten wygra.
PRZYGOTOWANIE GRY
Ten etap nie jest specjalnie
trudny. Wszystko sprowadza się do złożenia modułowej planszy (wymaga to
troszeczkę zręczności), porozmieszczania znaczników graczy, kart arystokratów i
rzemieślników. W zasięgu wszystkich graczy powinny znaleźć się wszystkie
zasoby.
Zestawem startowym każdego z graczy
są drewniane znaczniki (które wędrują na planszę i planszetkę grobowca) oraz
zasoby początkowe. To wszystko. Możemy przystąpić do budowy swoich grobowców.
piątek, 15 stycznia 2021
ESCAPE QUEST ŚWIAT WIRTUALNY: człowiek vs SI - recenzja książki gry Wydawnictwa Egmont.
Zastanawialiśmy się, czy przypadkiem
cykl zostanie kontynuowany i ku naszej radości, tak też się stało. W nasze
łapki wpadły dwie kolejne części, czyli Świat wirtualny i Sam w Salem.
Chciałbym się podzielić wrażeniami z obcowania z pierwszą z nich. Zapraszam do
lektury recenzji.
CEL GRY
PRZYGOTOWANIE GRY
Przygotowanie do gry nie wymaga od
nas specjalnych zdolności manualnych. Musimy poodrywać z wewnętrznej strony
okładki dwa paski, które wykorzystamy w trakcie gry. Oczywiście warto też mieć
ze sobą ołówek/długopis i jakiś notes żeby robić notatki. W pewnym momencie przydatne
też będą nożyczki, ewentualnie kalkulator.
wtorek, 12 stycznia 2021
URBANISTA: Zaprojektuj sobie miasto - recenzja gry wydawnictwa Lucky Duck Games
niedziela, 10 stycznia 2021
TALIA JA – TY: zajrzyj w głąb siebie - recenzja gry terapeutki Urszuli Krasny.
CO
ZAWIERA GRA
CEL
GRY
PRZYGOTOWANIE
GRY
piątek, 8 stycznia 2021
“Kingdom Rush Elemental Uprising” od 9 lutego na Gamefound - informacja prasowa Wydawnictwa Lucky Duck Games.
wtorek, 5 stycznia 2021
Z KWIATKA NA KWIATEK: logiczny ogródek z motylkami - recenzja gry Wydawnictwa Nasza Księgarnia.
CO ZAWIERA GRA
CEL GRY