Kolorowe stwory wyciągają w naszą stronę swoje macki. Czerwony już prawie styka się z żółtym, niebieski z zielonym, żółty z niebieskim... Klejące się macki są wszędzie...Nie, to nie opis sennego koszmaru. To MONSTERMANIA- kolorowa i bardzo wciągająca (jak na macki przystało) gra.
![]() |
| Stworki- Potworki słodko się do nas uśmiechają zapraszając do zabawy |
Jak ja lubię te małe, szybkie, z pozoru lekkie choć wymagające kombinacji gry. A jeśli jeszcze mają taki fajny wygląd i zachęcającą cenę to jestem wniebowzięta. Wiem tylko jedno- jak zobaczyłam tę grę wiedziałam (po prostu wiedziałam), że to będzie coś fajnego. I nie myliłam się. Chcecie się przekonać? Jeśli tak to zapraszam do lektury recenzji.
CO ZAWIERA GRA
W pudełeczku klasycznych dla Piatnika rozmiarów znajdziemy:
| Monstermania w całej okazałości |
- 40 kartoników z potworkami;
- 1 pionek;
- kolorową i zwięzłą instrukcję.
Ta niewielka ilość elementów została umieszczona w z pozoru zgrabnym pudełeczku. Jednak jak się bliżej przyjrzeć to gołym okiem widać, że jest ono o wiele za duże. Spokojnie można by było zrobić składaną instrukcję i wszystko zmieścić w o połowę mniejszym opakowaniu. Wiatr hula że hej...
![]() |
| Pudełeczko z duuużą ilością powietrza |
CEL GRY
Każdy gracz stara się tak przyłączyć swoje stwory do grupy aby jak najszybciej się ich pozbyć.
PRZYGOTOWANIE GRY
Karty ze stworami układamy w zakryty stos. Odkrywamy pierwszą z nich i kładziemy na środku tak, aby swobodnie widzieli ją wszyscy gracze. Stwór z tej karty staje się tymczasowo Stworem Aktywnym- dla oznaczenia tego stwora służy pionek. Każdy z graczy bierze po 5 kart stworów i układa je przed sobą odkryte.
| Rozgrywka przygotowana- tylko karty ze stworami graczy powinny być odkryte. Ot taki mały zonk na zdjęciu. |
PRZEBIEG GRY
Grę rozpoczyna osoba, która ma w swoich kartach najwięcej niebieskich macek. W przypadku remisu zaczyna najmłodszy gracz.
Każdy gracz w swojej turze musi nieźle pokombinować dokładając jednego ze swoich stworów do Stwora Aktywnego. Ostatni dołożony stwór staje się Stworem Aktywnym- trzeba pamiętać, żeby na nim postawić pionek.
Przy dokładaniu stwora trzeba przestrzegać następujących zasad:
- Stwory mogą się stykać tylko mackami w tym samym kolorze.
- Każdy dołożony stwór może się łączyć kilkoma mackami ale zawsze przynajmniej jedną musi łapać Stwora Aktywnego.
- Jeśli gracz nie może dołączyć żadnej karty lub jeśli połączy swojego stwora ze Stworem Aktywnym tylko jedną macką musi wziąć ze stosu dodatkową kartę.
| Stworek łapie Stwora Aktywnego za jedną rączkę- dobieramy kartę |
- Przyłączając swojego stwora do Stwora Aktywnego z wykorzystaniem dwóch macek nie musi dobierać żadnej karty.
![]() |
| Stworek gracza przykleił się do Stwora aktywnego dwiema mackami - jak widać konfiguracje mogą być różne |
- Jeśli gracz okaże się super kombinatorem i znajdzie sposób na połączenie swojego stwora ze Stworem Aktywnym więcej niż dwoma mackami w nagrodę może pozbyć się jednej swojej karty odkładając ją na spód stosu.
| Kombinacja wyższego rzędu- stwór przykleił się trzema mackami |
ZAKOŃCZENIE GRY
Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich stworów. Jeśli ta sztuka nikomu się nie uda zwycięzcą zostaje ten gracz, któremu zostanie najmniej stworów.
Zadanie z pozoru proste ale jest jedno małe "ale"- ostatni dokładany stwór musi zostać przyłączony przynajmniej dwiema mackami.
| Ostatni stworek złapany dwoma mackami- no to mamy zwycięzcę |
WRAŻENIA
Monstermania to bardzo przyjemna i szybka gra rodzinna. Wbrew pozorom te kilka karteczek i pionek zapewniają niezłą gimnastykę umysłu i fajną zabawę. Gra jest świetnym przerywnikiem pomiędzy cięższymi tytułami albo świetną okazją do chwili wytchnienia wieczorem po ciężkim dniu.
PLUSY:
+ proste zasady;
+ szybka rozgrywka;
+ gra daje całkiem fajną dawkę gimnastyki umysłu;
+ zawartość pudełeczka z grą przełożona do woreczka może swobodnie z nami wędrować gdzie tylko będziemy chcieli.
MINUSY:
- pudełko, pudełko i jeszcze raz pudełko: gigantyczne jak na zawartość gry.
Liczba graczy: od 2 do 5 osób
Wiek: od 5 lat
Czas gry: zależnie od kombinacyjnych umiejętności
graczy kilka- kilkanaście minut
Rodzaj gry: familijna, dla dzieci
Zawartość pudełka:
* 40 kart ze stworami
* 1 pionek znacznik Stwora Aktywnego
* 5 sztuk instrukcji w 5 językach, w tym po polsku
Wydawnictwo: PIATNIK
Cena: od 35 do 45 zł



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz