piątek, 9 października 2015

7 CUDÓW ŚWIATA POJEDYNEK: co skrywa pudełeczko? (foto unboxing)

Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda. Niezwykle wyczekiwana nowość od wydawnictwa Rebel czyli dwuosobowa wersja najlepiej sprzedającej się gry świata.

Światła reflektorów i fleszy aparatów reporterów na premierze gry jeszcze nie wygasły. Ale my już Was zapraszamy na fotograficzną podróż po zawartości gry 7 CUDÓW ŚWIATA: POJEDYNEK.

Niezwykle klimatyczne pudełko z grą.

Zgrabne pudełko od pierwszego spojrzenia przyciąga wzrok. Niesamowicie klimatyczna grafika autorstwa Miguela Coimbry zachęca do zajrzenia do środka. Czy we wnętrzu tego pudełeczka znajdziemy równie piękne elementy? Któż to wie? Żeby się o tym przekonać trzeba zajrzeć do pudełka.

No to do dzieła! Otwieramy pudełeczko ...

Zaczynamy podróż po zawartości pudełeczka. Przed nami sporo elementów. Ale już pierwszy rzut oka zachęca do zagłębiania się w jego wnętrze. 

Podnosimy wieczko pudełeczka i naszym oczom ukazuje się dokładnie ta sama grafika co na froncie - tym razem jest ona umieszczona na książeczce z instrukcją. Pod książeczką znajdujemy ulotkę reklamową producenta czyli Repos Production. Zagłębiając się dalej trafiamy na dwustronną, kolorową kartkę z podsumowaniem zasad gry. Kontynuując fotograficzną wycieczkę docieramy do dwóch blistrów z żetonami a pod nimi odkrywamy pion konfliktu, planszę do gry i talię Kart Budowli. Zdejmując planszę do gry naszym oczom ukazuje się talia Kart Cudów a pod nią notes punktacji. 

Gra zawiera sporo elementów - szybki rzut oka pozwala się przekonać że karty mają przepiękne grafiki. Ale żeby się w tym upewnić przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym detalom:


  • Karty Cudów

Wszystkie Karty Cudów (12 sztuk).
Grafiki na kartach zachęcają do ich bliższego poznania. Rzućmy więc na nie okiem...

Poszczególne Karty Cudów ...
i jeszcze więcej kart.




Każda duża karta przedstawia Cud epoki starożytności. Każdy Cud zawiera nazwę, koszt jego wzniesienia oraz efekt działania.

Budowa poszczególnej Karty Cudów.
  • Karty Budowli

Karty Budowali wszystkich Epok (66 sztuk) i karty Gildii (7 sztuk).

Na talię Kart Budowli składają się karty wszystkich trzech Epok oraz karty Gidli. Każda z tych kart przedstawia budowlę danego typu - łącznie jest ich 7: surowce (brązowe karty), dobra (szare karty), budowle cywilne (niebieskie karty), budowle naukowe (zielone karty), budowle handlowe (żółte karty), budowle militarne (czerwone karty) oraz Gildie (fioletowe karty).

Rzućmy zatem okiem na Karty Budowli poszczególnych Epok oraz na Karty Gildii.

Karty Budowli I Epoki (23 sztuki).

Karty Budowli II Epoki (23 sztuki). 

Karty Budowli III Epoki - jako jedynie nie zawierają kart surowców ani dóbr. Jest ich łącznie 20 sztuk. 

Karty Gildii należące do talii kart III Epoki (7 sztuk).

Podobnie jak Karty Cudów również Karty Budowli zawierają nazwę, koszt wybudowania oraz efekt działania. Począwszy od Epoki II niektóre budowle zawierają zarówno koszt jak i warunek darmowej budowy.

Budowa poszczególnej Karty Budowli.
Zobaczmy jeszcze jak wygląda rewers wszystkich kart:

Rewersy kart. 
  • Plansza
Plansza do gry.
Plansza do gry to swoisty tor militarnej rywalizacji pomiędzy dwoma miastami. Tor ten jest podzielony na strefy (9)  i pola (19). Ostatnie pole na każdym z końców toru symbolizuje stolicę każdego z graczy.

Na planszy są także specjalne miejsca na żetony postępu, znaczniki militarne i pion konfliktu.
  • Znaczniki militarne

Żetony militarne.
Żetony militarne przedstawiają konsekwencje przewagi militarnej jednego miasta nad drugim.
  • Żetony postępu
Piony postępu (10 sztuk). 
  • Monety
Monety -łącznie 31 sztuk o wartości 1, 3 lub 6.
Monety stanowią dobro pozwalające graczom wznosić określone Budowle oraz kupować materiały potrzebne do budowy. Skarbiec gracza, czyli posiadane przez niego monety, na koniec gry jest wart dodatkowe punkty.
  • Pion konfliktu
Pion konfliktu.
Pion konfliktu to nic innego jak bardzo przyjemny znacznik na planszy aktualnej przewagi militarnej jednego miasta nad drugim.
  • Notes punktacji
Notes punktacji.
Do gry dołączony jest specjalnie przygotowany notesik ułatwiający zliczanie punktów.
  • Instrukcja
Kolorowa książeczka z instrukcją. 
Instrukcja do gry to swoista 20-to stronicowa książeczka z pięknymi grafikami w środku. W przystępny sposób są w niej opisane elementy gry, sposób jej przygotowania, wznoszenie budowli, przebieg gry i punktowanie. 
  • Podsumowanie zasad
Ściągawka dla graczy czyli karta z podsumowaniem zasad.
Dużym ułatwieniem dla graczy, szczególnie przy pierwszych rozgrywkach, jest specjalnie przygotowana karta z podsumowaniem zasad. Na jej pierwszej stronie znajdziemy opis symboli znajdujących się na wszystkich kartach, znacznikach militarnych i żetonach postępu. Druga strona to ściągawka dla graczy w jaki sposób rozłożyć karty w poszczególnych epokach. 

Wisienka na torcie - coś obok czego żaden miłośnik wyprasek nie przejdzie obojętnie.
Wszystkie elementy spokojnie zmieścimy w pięknej wyprasce. Warte podkreślenia jest to, że z całą pewnością bez najmniejszych problemów wejdą do niej karty w koszulach. A warto je w nie ubrać gdyż papier z jakiego są wykonane karty nie sprawia wrażenia trwałego. Do kart potrzebne są koszulki Euro Mini i Coppper. 

Czujecie już klimat turnieju starożytnych miast o potęgę i dominację? Myślę, że tak bo graficzne wykonanie gry aż ocieka klimatem. Ale jeśli ktoś jeszcze go nie poczuł to niech obejrzy oficjalny trailer gry (udostępniony przez wydawnictwo Rebel na ich fanpage'u na FB). Robi niesamowite wrażenie...




Serdecznie dziękujemy wydawnictwu Rebel  za udostępnienie gry.


Grę można kupić w sklepie Rebel.pl.

1 komentarz: