piątek, 9 kwietnia 2021

Emocjonująca nowość od Wydawnictwa Hobbity - informacja prasowa

Miłośnikom kryminałów w stylu Agahty Christie serce zabiło szybciej po zobaczeniu kilka dni temu poniższego zdjęcia na fanpage Wydawnictwa Hobbity na FB.


Czyżbyśmy mogli liczyć na kryminalne przygody na planszy? Co takiego szykuje nam Wydawnictwo? Zanim zdradzimy Wam więcej szczegółów przeczytajcie poniższe fragmenty historii:


Stambuł 1933

Nasza podróż po Bliskim Wschodzie dobiegała końca i czekała nas jeszcze powrotna droga do Londynu. Na ostatnie dni naszego pobytu zatrzymaliśmy się w Stambule, w hotelu Tokatlian, w tym samym, w którym mieszkała Josephine Baker. Te ostatnie dni postanowiliśmy spędzić na zwiedzaniu miasta i spotkaniach z przyjaciółmi ojca.

Czasami miałam wrażenie, że zna zbyt dużo ludzi, ale taka jest cena sławy profesora kryminologii Uniwersytetu Oxfordzkiego. Dziś planowaliśmy wizytę w biurze Orient Express, mieliśmy dopełnić ostatnich formalności przed wyjazdem, gdy nagle zatrzymała nas w hotelu niespodziewana depesza z Londynu. To była dziwna wiadomość:

Drogi Johnie,

z pewnych źródeł wiem, że w mieście przebywa pewien belgijski dandys z napomadowanymi wąsami. Wiem, że łatwo się domyślisz o kogo chodzi. Proszę, przekaż mu, żeby uważał na Amerykanina. Czeka na niego.

Twój Japp

P.S Pozdrów C.

Ojciec schował depeszę do kieszeni, mówiąc:

- Później się tym zajmiemy. Chodźmy na dworzec.

Spacerowym krokiem dotarliśmy do biura Orient Ekspressu. Na wejściu zaskoczyła nas ciężka atmosfera, jakby przed chwilą doszło do potężnej awantury. Ojciec zaczął załatwiać formalności, a ja obserwowałam kłótnię dwóch mężczyzn w pokoju obok. Mimo, że starali się mówić cicho dochodziły do mnie pojedyncze słowa: ... Belg, ... Hercules, ... Londyn.

Przekazałam ojcu to, co usłyszałam. Poprosił, żebym poczekała, a sam zawrócił do biura. Po chwili wyszedł i rzekł: "Sprawa depeszy rozwiązana, Belg jest już w drodze do Londynu."

Reszta pobytu minęła nam bez większych niespodzianek, nie licząc zaginięcia depeszy od Jappa…

Londyn 1934

Do Londynu powróciliśmy tuż po Nowym Roku. Rzuciłam się w wir pracy i nauki zapominając o całej historii ze Stambułu. Pewnego dnia ojciec poinformował mnie, że skontaktował się ze swoim starym przyjacielem z Edynburga, który jest niezwykle szczęśliwy, że córka słynnego Johna Harpera, profesora kryminologii na Uniwersytecie Oksfordzkim, dołączy do jego zespołu. Wyruszyliśmy w kolejną podróż, tym razem do Edynburga. Żadne z nas nie spodziewało się, że moja kariera w kryminologii rozpocznie się w pociągu do Szkocji. Nawet w najśmielszych snach nie marzyłam, że wyprawa do Edynburga zawiedzie mnie aż do Egiptu.


Ciekawi jesteśmy czy ktoś z Was domyślił się o jaki tytuł chodzi. Nie trzymamy Was już w niepewności tylko śpieszymy donieść z radością, że Hobbity wydadzą w Polsce Suspects. 

„Suspects” to seria gier kryminalnych charakteryzujących się prostymi zasadami i fabułą skoncentrowaną na psychologicznym aspekcie bohaterów w stylu powieści Agathy Christie.


W pierwszej części składającej się z trzech opowieści oddających hołd wielkim klasykom literatury detektywistycznej, głównym bohaterem jest genialna i nieustraszona Claire Harper.


Claire Harper jest jedną z pierwszych kobiet, które studiowały na Oxfordzie. Specjalizuje się w prawie karnym idąc w ślady ojca - kryminologa, jest także żądną przygód podróżniczką i namiętną czytelniczką powieści Agathy Christie. Każda tajemnica jest dla niej okazją, by sprawdzić swoje ogromne umiejętności dedukcji i niezachwianą determinację! W tej pierwszej grze podążaj za nią w jej śledztwach, które poprowadzą ją od wielkich posiadłości do podejrzanych teatrów, ze Szkocji aż do ... Egiptu!

Nie wiem jak Wy, ale ja się już nie mogę doczekać tej serii. Do tego Hobbity swoimi zapowiedziami narobiły mi takiego apetytu na książki mojej ukochanej Mistrzyni, że koniecznie muszę sięgnąć po jakiś tytuł z pokaźnej kolekcji kryminałów. Miłośnikom przygód kryminalnych właśnie w stylu Agahty Christie poza klasycznym i wszystkim znanym serialem Poirot polecam też Kryminalne zagadki Panny Fisher. 


Informacja prasowa Wydawnictwa Hobbity
Treść i zdjęcia są własnością Wydawnictwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz