piątek, 15 stycznia 2016

RHINO HERO: po kartach do celu - recenzja gry.

Jak rynek planszówkowy długi i szeroki można na nim znaleźć pokaźną ilość gier zręcznościowych. Od wszelakich wariacji na temat jengi, przez kolorowe krzesełka po trójwymiarowe konstrukcje. Niezależnie od formy zabawa zawsze jest przednia i gry takie chętnie goszczą na stołach rodzinnych, imprezowych ale i podczas przeróżnych konwentów.

Bohaterka tej recenzji czyli gra Rhino Hero przyciąga uwagę niecodzienną formą. Bo chociaż klasyczne pudełko zawiera w sobie standardowe elementy to sposób ich wykorzystania wykracza poza standard 2D – chcąc nie chcąc przenosimy się w trzeci wymiar. Z resztą zobaczcie sami. Zapraszamy do lektury recenzji i naszych wrażeń z gry.



CO ZAWIERA GRA

W zgrabnym pudełeczku z wizerunkiem superbohatera Rhino znajdziemy:

  • 31 kart dachu (karty akcji)
  • 28 kart ścian
  • 1 podstawę (karta startu)
  • figurkę superbohatera Rhino
  • instrukcję do gry



Wykonanie elementów nie budzi żadnych zastrzeżeń. Karty są solidne i powinny przetrwać emocje walki. Swobodnie mieszczą się one w pudełku choć karty ścian po ich zgięciu powodują czasem unoszenie wieczka (można tego jednak uniknąć rozmieszczając je po całości pudełka a nie na jednej kupce).

CEL GRY

Nasz superbohater uwielbia spektakularne wyczyny na wysokościach. Musimy mu zatem zbudować domek z kart, piętro po piętrze tak wysoko jak tylko się da. Jak na prawdziwy dom przystało będziemy go budować ze ścian, podłogi i dachu. Zwycięzcą zostanie ten, kto pierwszy wyłoży ostatnią kartę dachu.




PRZYGOTOWANIE DO GRY

Na środku placu budowy kładziemy kartę startu stroną łatwiejszą lub trudniejszą. Tasujemy wszystkie karty akcji i rozdajemy graczom po 5 kart (w rozgrywce 2 osobowej każdy gracz dostaje po 7 kart). Pozostałe karty dachu odkładamy z boku na rezerwową kupkę. Obok karty startowej układamy karty ścian i figurkę Rhino. Zabawa może się zacząć!



PRZEBIEG GRY

Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio sprawił dobry uczynek lub najmłodszy z graczy. Gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara budują piętra budynku. Żeby to uczynić wykładają najpierw jedną lub dwie karty ścian (zależnie od tego co jest wskazane na karcie dachu) a na to kładą kartę dachu. Niby nic trudnego ale ale… Wśród kart dachu znajdziemy karty mające specjalne symbole, które wprowadzają ciekawe modyfikacje. A mianowicie:




Zmiana kierunku – gracze kontynuują grę w przeciwnym kierunku. Karta nie ma zastosowania w rozgrywce 2 osobowej.






Odpocznij! - następny gracz na fajrant na budowie i traci kolejkę



Dodatkowa karta – kolejny gracz przed wykonaniem swojego ruchu musi dobrać dodatkową kartę z kupki kart rezerwowych.




Podwójna karta dachu – ta karta pozwala graczowi dołożyć kolejną kartę dachu na wierzch tej wyłożonej. Druga karta musi być już kartą zwykła czyli bez żadnych symboli. Jeśli gracz nie ma już takiej karty prosi o nią gracza z lewej. Oczywiście takiemu graczowi pomaga to wcześniej skończyć grę.




Rhino Hero – bohater Rhino znów się wspina. Kolejny gracz przesuwa nosorożca Rhino z miejsca gdzie aktualnie stoi na nowy znak. Tylko wtedy może położyć kolejną kartę dachu.








W rozgrywce obowiązują ważne zasady, a mianowicie:

  • można budować domek używając obu rąk;
  • gracz może dotykać tylko tych kart, które sam wyłożył;
  • ściany muszą być układane w sposób dokładnie wskazany przez znaki;
  • karta dachu musi zostać umieszczona tak samo jak karta podstawy;
  • najlepiej gdy podwójna karta dachu zostanie wyłożona jako przedostatnia. Gdy gracz trzyma ją do końca na ręce nadal jest zwycięzcą, ale to może pomóc kolejnemu zawodnikowi szybciej skończyć grę.


ZAKOŃCZENIE GRY

Gra kończy się gry nastąpi jedna z poniższych sytuacji:

  • gracz wyłoży ostatnią kartę dachu;
  • wszystkie karty ściany zostaną wyłożone;
  • konstrukcja wysoka na minimum 5 pięter zostanie zburzona.



WRAŻENIA

Nie ukrywamy, że my całą naszą rodzinką bardzo lubimy wszelkie gry zręcznościowe. Często lądują one na naszym stole i sprawiają kupę frajdy. Nie inaczej jest z Rhino. Ta gra zawładnęła naszymi serduchami od pierwszego wejrzenia.

Uśmiech na twarzy naszej Marysi wywołują zabawne grafiki na kartach. Bowiem spostrzegawczy gracze z pewnością zauważą zabawne zwierzątka mieszkające w budowanym wieżowcu (słonik, świnka itp.).

Krótki czas rozgrywki i towarzyszące jej emocje sprawiają, że gra jest bardzo fajną propozycją na popołudniowy czy wieczorny relaks w gronie rodzinnym czy też w gronie znajomych. Kolorowe grafiki mogą sugerować, że gra adresowana jest wyłącznie do najmłodszych graczy ale nic bardziej mylnego. Możecie nam wierzyć, że Rhino Hero stanie się niekwestionowanym królem niejednej imprezy.

PLUSY:

+ barwne i humorystyczne grafiki;
+ dobra jakość wykonania gry;
+ prosta instrukcja:
+ szybki czas rozgrywki;
+ gra wymaga skupienia, uczy cierpliwości i rozwija zdolności manualne.

MINUSY:

- z wiadomych względów nie da się w nią zagrać wszędzie. Wymaga z pewnością stabilnego podłoża.



Liczba graczy:  2-65osób
Wiek: od 5 lat 
Czas gry:  30-60 minut
Rodzaj gry:  gra  zręcznościowa, rodzinna
Zawartość pudełka:
* 31 kart dachu;
* 28 kart ścian;
* 1 podstawa (karta startu);
* figurka superbohatera Rhino;,
* instrukcja do gry.
Wydawnictwo: HABA
Cena:  30-50 zł


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz