Jak co roku od 1985r. 8 maja obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Święto to stało się dla nas okazją do przyjrzenia się grom o tematyce bibliotek czy książek. Na rodzimym rynku znajdziemy z pewnością jeden popularny tytuł, ale rynek zagraniczny skrywa ich zdecydowanie więcej.
Zapraszamy zatem na podróż w świat biblioteki i książek. Trochę tego udało nam się znaleźć. Miłej lektury.
Marzysz o sprawowaniu funkcji Głównego Bibliotekarza w mieście nie z tego świata? To prestiżowe stanowisko może być twoje pod warunkiem, że pokonasz kontrkandydatów - swoich (teraz już byłych) kolegów, kolekcjonerów rzadkich i wartościowych ksiąg.
Ty i twoi pomocnicy macie zaledwie kilka dni na pozyskanie unikatowych egzemplarzy i stworzenie biblioteczki idealnej. Różnorodna katalogowo, bogata w ogromną liczbę wybitnych dzieł, starannie poustawianych alfabetycznie na stabilnych półkach, z pewnością znajdzie uznanie w oczach Urzędowego Inspektora. A jeżeli (zupełnie przypadkowo) w biblioteczkach twoich rywali znajdzie on jakieś księgi zakazane, to tym lepiej dla ciebie!
Na miano Głównego Bibliotekarza zasłuży ten, kto wykaże się umiejętnością drobiazgowego planowania, a także zdolnością stosowania przebiegłych taktyk i być może użyje odrobiny magii, by przechytrzyć swoich rywali.
Zawartość pudełka:
- 1 plansza Miasta:
- 1 formularz kontrolny zasobów bibliotecznych
- 1 marker ścieralny
- 12 kafli Bibliotek
- 18 kafli Lokacji
- 12 unikatowych pionów Starszych Pomocników
- 12 pionów Pomocników Bibliotecznych
- 1 znacznik pierwszego gracza
- 152 karty Książek (łącznie 510 pozycji)
- 6 kart katalogowych
- 4 przewodniki po Lokacjach
- 1 instrukcja
W grze Biblios wcielasz się w rolę opata kierującego średniowiecznym klasztorem. Walcząc dla swojej klasztornej biblioteki o miano najznamienitszej rywalizujesz z opatami innych zgromadzeń o święte księgi i cenne manuskrypty. W tym celu pozyskujesz narzędzia zdobniczego piśmiennictwa, zatrudniasz najlepszych kopistów oraz odtwarzasz najwartościowsze dzieła. Dysponujesz jednak ograniczoną ilością złota...Kluczem do sukcesu jest umiejętność rozstania z niektórymi kartami w stosownym momencie, efektywne pozyskiwanie kart, które zlekceważyli Twoi przeciwnicy i wykorzystanie ich na własną korzyść.
Gra wymaga strategicznego planowania i umiejętności reagowania na zmieniające się wydarzenia. Oferuje trudne decyzje i angażującą rozgrywkę przy klarownych i prostych regułach. Doskonała dla początkujących i zaawansowanych graczy.
Zawartość pudełka:
Ta prosta gra jest przeznaczona dla dwóch lub więcej graczy w wieku od 12 lat. Na podstawie karty otrzymanej na początku gry gracze ścigają się, aby kupować, sprzedawać i zbierać książki z różnych sklepów na planszy. Pieniądze zarabia się, odpowiadając na ponad 800 pytań dotyczących współczesnych autorów powieści i ich twórczości. Od zwykłych pytań czytelnika, na które nie ma błędnej odpowiedzi, przez umiarkowane ciekawostki wielokrotnego wyboru, po trudne, otwarte pytania - ta gra sprawdza Twoją wiedzę na temat najlepszych dzieł literackich.
Zawartość gry:
Bookopoly pozwala graczom zajrzeć do wielu światów klasycznej literatury. To tradycyjna gra o handlu nieruchomościami, w której gracze kupują, sprzedają i wymieniają się dla zabawy z rodziną i przyjaciółmi. Ciekawostki o książkach i autorach są wydrukowane na odwrocie każdego aktu własności.
Rzuć kostką i przejdź do czytania. Zbieraj księgarnie i wymieniaj je na biblioteki. Kto wie! Wkrótce możesz zostać wybrany na Prezydenta Klubu Książki lub możesz zostać wyrzucony z gry na trzy tury i wysłany do oglądania TV!
Ta podstępna gra dla dwóch do czterech graczy wymaga rozległej znajomości książek.
Na planszy znajduje się 12 różnych kategorii literatury, po których gracze poruszają się w zależności od rzutu kością. Kiedy gracz trafia do określonej kategorii, dobierana jest karta i ktoś czyta pierwszą linię z książki należącej do tego gatunku. Pierwszy gracz, który poprawnie zidentyfikuje osiem książek na podstawie ich otwarć, zostaje zwycięzcą.
W Liebrary jeden gracz czyta tytuł, autora i streszczenie prawdziwej książki. Pozostali gracze muszą napisać i przedstawić swoją najlepszą próbę pierwszej linijki książki. Pierwszy gracz czyta wszystkie zgłoszenia, w tym prawdziwą pierwszą linię książki, a następnie pozostali gracze próbują wybrać tę jedyną prawdziwą. Gracze otrzymują punkty za wybranie prawdziwej pierwszej linii, nakłonienie innych graczy do wybrania ich propozycji i być może znajomość prawdziwej pierwszej linii, zanim zostanie ujawniona. Czytelnik otrzymuje punkty tylko wtedy, gdy żaden z graczy nie odgadnie poprawnie prawdziwej pierwszej linii.
(DISCOVERY BAY GAMES)
W Literati Challenge, opowieści i przezabawne wersety są częścią zabawy, ale najlepsze jest to, że będziesz to pisać! Zgadza się! Literati Challenge to nowa, zabawna gra imprezowa, w której blefujesz i kreatywnie spędzasz czas.
Gracze otrzymują pięć słów na kartach. Każdy gracz musi napisać historię, używając wszystkich słów w 90 sekund. Wyzwanie? Możesz nie znać znaczenia słów, ale aby zdobyć punkty, musisz sprawić, by inni gracze ci uwierzyli. Gracze są punktowani w każdej turze. Pierwszy gracz, który zdobędzie 300 punktów, wygrywa. Literati Challenge z pewnością sprawi, że Twoje kreatywne ego wzrośnie, a Twoja rodzina i przyjaciele wyjdą!
Twoja stara ulubiona książka jest teraz twoją nową ulubioną grą! W grze Bring Your Own Book gracze na zmianę dobierają podpowiedzi z talii, a następnie ścigają się, aby znaleźć najlepszą frazę w swojej książce, która spełnia ich wymagania. Jaka jest najsmaczniejsza „nazwa batonika” w podręczniku historii, który czytasz w szkole? Jak szybko potrafisz znaleźć „teksty z country western” w swoim przewodniku po tresurze psów? Jaka „rada dla absolwentów seniorów” pojawi się w Twojej antologii limeryków?
Mówiąc bardziej szczegółowo, każdy ma własną książkę i siedzi w kręgu. Karty kładzie się zakryte, a gracz rozpoczynający ma minutnik. Wyjmuje wierzchnią kartę z talii, wybiera hasło i odczytuje go na głos. Wszyscy oprócz aktywnego gracza przeszukują książkę pod kątem tekstu pasującego do podpowiedzi, tekstu sekwencyjnego dowolnej długości: jednego słowa, połowy zdania, całego zdania, wielu zdań itp.
Pierwszy poszukiwacz, który znajdzie pasujący tekst, oznajmi „Mam to” i uruchomi stoper. Kiedy skończy się czas (lub każdy Poszukiwacz ogłosi „Mam to”), każdy Poszukiwacz czyta to, co znalazł. Poszukiwacze, którzy nie znaleźli tekstu na czas, otwierają losową stronę i czytają z niej losowe zdanie. Aktywny gracz wybiera swoje ulubione zgłoszenie i przyznaje kartę temu Czytelnikowi. Po każdej rundzie osoba na lewo od ostatniego gracza aktywnego rozpoczyna następną rundę. Gdy którykolwiek z graczy ma trzy karty, wszyscy przekazują swoją książkę graczowi po swojej lewej stronie. Dzieje się tak za każdym razem, gdy gracz osiągnie trzy karty w trakcie gry. Tak więc może się to zdarzyć tyle razy, ile jest graczy.
Gra toczy się do momentu zebrania przez jednego gracza wymaganej liczby kart i wygranej: przy 5-7 graczach wygrywają pierwsze do 4 kart; przy 3-4 graczach wygrywa pierwsza osoba mająca 5 kart.
(PARKER BROTHERS)
Od dwóch do czterech miłośników książek (lub zespołów miłośników książek) ściga się, aby poprawnie odpowiedzieć na pytanie w każdej kategorii związanej z książkami, a Twój postęp zależy od rzutu kością. Sześć kategorii to: książki ukochane przez dzieci, popularne klasyki, fascynująca literatura faktu, ulubione książki z klubu książkowego, ulubieni autorzy i niespodzianki w torbie z książkami. Czy jesteś gotowy na wyzwanie w tym zmodyfikowanym klasyku?
Jak widać trochę tych książkowych gier jest, oj jest. Któraś wpadła Wam w oko? Zdradźcie nam swoje typy w komentarzach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz