poniedziałek, 30 listopada 2015

CELESTIA: co skrywa pudełeczko (foto unboxing)?

Kto z nas nie marzył choćby raz o podróży do jakiejś cudownej krainy? Krainy pełnej tajemniczych miast, niespotykanych mieszkańców i olbrzymich skarbów. Celestia - gra od wydawnictwa Hobbity - daje nam taką możliwość. 

Ale zanim zabierzemy Was w pełną wyzwań podróż do podniebnej krainy Celestii proponujemy fotograficzną wycieczkę po zawartości pudełeczka z grą. Szykujcie się na wspaniałe wrażenia. 


Na froncie zgrabnego pudełeczka witają nas przepiękne grafiki autorstwa Geatan Noir. Ten młody francuski ilustrator to istny "człowiek orkiestra" - interesuje się grami video, filmem animowanym i oczywiście ilustracją. Galerię jego prac możemy podziwiać choćby na jego fanpage'u na FB. Zaczyna się klimatycznie, bardzo klimatycznie... A jak będzie dalej? Nie pozostaje nam nic innego jak tylko przekonać się zaglądając do wnętrza pudełeczka ...


No to do dzieła! Otwieramy pudełeczko ...


Pod klimatycznym wieczkiem skrywa się piękna, kolorowa instrukcja do gry a pod nią instrukcja złożenia jednego z najważniejszych elementów a mianowicie statku powietrznego. Zaglądając głębiej natrafiamy na pięć kartoników z tekturowymi żetonami ("Awanturników" i "Miast") i elementami owego statku. Na samym spodzie pudełka docieramy do dwóch talii kart (małych kart "Skarbów" i dużych kart "Ekwipunku", "Turbo" i "Mocy"), czterech kości "Wydarzeń" i 6 pionków "Awanturników". Kilka woreczków strunowych na uporządkowanie wszystkiego w środku pudełeczka i tyle. Ot cała tajemnica zawartości pudełeczka z grą Celestia.

Czujecie niedosyt? No pewnie... Bo cóż takiego zobaczyliście? Parę zdjęć  zawartości gry? Oczywiste, że nie zostawimy Was z tym niedosytem. Rzućmy zatem okiem na poszczególne elementy:


Statek powietrzny


Kilka solidnych tekturowych elementów, obrazkowa instrukcja, sprawne rączki, nutka cierpliwości i stworzymy taki oto powietrzny statek. Niezbędny w podróży do podniebnej krainy. Załoga na pokład (czyli pionki "Awanturników") i ... kiedyś polecimy w tę fascynującą podróż.

Żetony "Awanturników" 







Żetony te obrazują 9 zuchwałych awanturników , którzy wyruszają w poszukiwaniu tajemniczych miast Celestii i ukrytych w nich skarbów. 







Żetony "Miasta"




Żetony "Miasta" to swoista mapa naszej podróży. To po nich przemieszczamy się powietrznym statkiem zdobywając ukryte w nich skarby.





Sześć z pośród 9 miast ma swoją specjalną kartę przybliżającą wygląd miasta i zdradzającą jego nazwę. W Celestii znajdziemy więc miasta o nazwie: Dayeelaya, Makahwa, Meiji, Barbadahl, Ymirok i Kanopea.










Karty "Skarbów"




Znajdziemy ich 78 sztuk. Są one podzielone na miasta, w których znajdują się dane skarby. Liczebność skarbów ukrytych w poszczególnych miastach jak i ich różnorodność maleją, ale w zamian rośnie wartość danych skarbów. W ostatnich trzech miastach znajdziemy tylko 1 skarb ale o wysokiej wartości. 





Karty "Ekwipunku"







Jest ich 68 sztuk: 20 niebieskich kompasów, 18 żółtych piorunochronów; 16 czerwonych rogów i 14 czarnych dział. Pomagają one kapitanowi poradzić sobie z wylosowanymi wydarzeniami. Bowiem poszczególnym wydarzeniom na kości "Wydarzeń" odpowiadają poszczególne karty "Ekwipunku". 









Przyjrzyjmy się więc im bliżej:




Karta "Ekwipunku" - kompas

"Taka maleńka chmurka nas nie zatrzyma. Mój kompas pokazuje, że droga jest na wprost".

Gdy kość "Wydarzeń" wskaże chmurę statek powietrzny zacznie swój lot w gęste chmury. Ponieważ nie można ustalić w jakim kierunku się porusza konieczne jest użycie przyrządów nawigacyjnych. Należy odsłonić kartę "Ekwipunku" - kompas. 








Karta "Ekwipunku" - piorunochron

"Wreszcie burza, dzięki niej naładujemy baterie".

Kość "Wydarzeń" wskazała piorun. Błyskawice uderzają w statek powietrzny. Kapitan może uratować załogę tylko gdy uda mu się zmienić kierunek piorunu. Należy więc odsłonić kartę "Ekwipunku"- piorunochron. 





Karta "Ekwipunku" - róg

"Ich przeraźliwe krzyki są niczym w porównaniu do dźwięku jaki wydaje mój róg. Tereeeeeee!"

Gdy kość "Wydarzeń" wyrzuci ptaka nad naszym statkiem powietrznym pojawia się stado ptaków. Natarczywe ptaszyska zaczynają szybko zbliżać się do pasażerów. Uratować ich może tylko dźwięk rogu. Należy zatem użyć kartę "Ekwipunku" - róg. 





Karta "Ekwipunku" - działo

"Co jest groźniejsze od pirata? Działo celujące w pirata!"

Kość "Wydarzeń" wskazała szable. Na horyzoncie czai się niebezpieczeństwo- piracki statek. Piraci chcą okraść pasażerów i przejąć ich statek. Nie ma chwili do stracenia, trzeba wystrzelić z działa korzystając z karty "Ekwipunku" - działo. 







Karty "Turbo"






Jest ich 8 sztuk. Każda taka karta pozwala Kapitanowi stawić czoła tylko i wyłącznie jednemu wydarzeniu (jednej stronie kości), bez znaczenia jakie ono jest. Kapitan nie musi zagrywać tej karty. Może zagrać tyle kart "Turbo" ile chce.








Karty "Moc"








Wśród kart "Mocy" znajdziemy ich 4 rodzaje (Lądowanie, Odrzutowy plecak, Alternatywna droga, Silny podmuch) po 2 sztuki każda. 











Każda karta mocy rządzi się swoimi prawami jej zagrania i przynosi szczególny wynik. Rzućmy więc okiem na poszczególne karty "Moc":





Karty "Moc": Lądowanie

Warunki zagrania: gracz musi być pasażerem lub kapitanem,wszyscy pasażerowie zdecydowali czy zostają na statku zaś kapitan nie zagrał jeszcze żadnej swojej karty "Ekwipunku".

Wynik: Pasażer, który zagrał tę kartę wybiera innego pasażera - musi on wysiąść w mieście, w którym znajduje się statek. Umieszcza swój pionek na swoim żetonie "Awanturnika", dobiera kartę "Skarb" z talii kart miasta i kończy swoją podróż.





Karty "Moc": Odrzutowy plecak

Warunki zagrania: gracz musi być pasażerem lub kapitanem statku, zaś statek powietrzny się rozbił. 

Wynik: gracz zagrywając tę kartę sfruwa bezpiecznie na dół. Dobiera kartę "Skarbu" z talii kart miasta, w którym statek był przed katastrofą (tak jakby wysiadł w tym mieście).







Karta "Moc": Alternatywna droga

Warunki zagrania: Gracz musi być pasażerem lub kapitanem a wszyscy pasażerowie zdecydowali czy zostają na statku.

Wynik: Pozwala kapitanowi przerzucić dowolną, wybraną przez siebie kość.








Karta "Moc": Silny podmuch

Warunki zagrania: może być zagrana przez dowolnego Awanturnika (nawet jeśli nie jest na statku) a wszyscy pasażerowie zdecydowali czy zostają na statku.

Wynik: Zmusza Kapitana do przerzucenia wszystkich kości bez wydarzeń (biała pusta ściana).










Prawda, że grafiki robią niesamowite wrażenie? Robią, oj robią! Cudowne miasta krainy Celestii zachęcają do wyprawy a skarby kuszą do ich zdobywania. A gdy do pięknych grafik dochodzi wysoka jakość wykonania poszczególnych elementów to apetyt tylko wzrasta. Żeby go Wam jeszcze podsycić zapraszam do obejrzenia trailera gry Celestia. 




Mamy nadzieję, że Wasz apetyt na podróż do Celestii został należycie podsycony. Niedługo Was zabierzemy w tę podróż - wyglądajcie recenzji. 




Serdecznie dziękujemy wydawnictwu Hobbity za udostępnienie gry. 

 Hobbity

6 komentarzy:

  1. Jejku, ale ta gra jest ładna! Zazdroszczę wam jej ;-) I czekam na recenzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczywistości wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. A recenzja będzie jeszcze przed świętami. Już zapraszamy.

      Usuń
  2. Grafika pierwsza klasa, szczególnie ta łódka obłędna... Wygląda jak klub podróżników pełen przygód :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łódka przez niektórych zwana wanną jest super. Solidne tekturowe elementy. Frajda z samodzielnego składania. A gra osadzona właśnie w klimacie podróżników awanturników.

      Usuń
    2. Zapowiada się ciekawie... Kooperacja czy solo? :)

      Usuń
    3. Powiem tak. Każdy sobie rzepkę skrobie, ale musi liczyć na innych, bo inaczej nic nie uskrobie :-)

      Usuń