środa, 27 maja 2015

KANG-A-ROO: w pogoni za szalonymi kangurkami- recenzja gry

Jedenaście kolorowych szalonych kangurków szykuje się do skoku. Kto złapie ich najwięcej? Myśliwi w australijskim buszu już się sposobią na polowanie. Ale uważajcie- musicie być czujni bo wystarczy chwila nieuwagi i inni gracze mogą Wam sprzątnąć sprzed nosa upatrzonego kangurka. 

Słodki kangurek z pudełeczka zachęca do gonitwy

Spostrzegawczy na pewno dostrzegli TO nazwisko na pudełku gry. Tak, autorem jest Reiner Knizia- guru gier rodzinnych, marka sama w sobie, synonim jakości i świetnej gry. Czy KANG-A-ROO wpisze się w ten schemat? Zobaczcie sami.

CO ZAWIERA GRA

Klasyczne dla Piatnika pudełeczko (z pozoru niewielkie) skrywa w sobie zaledwie kilka elementów, czyli:

Kang-a-roo w pełnej krasie


  • 11 gumowych figurek kangurków w 11 różnych kolorach;
  • 55 kart z kangurami (po 5 w 11 kolorach odpowiadających figurkom);
  • krótka i zwięzła instrukcja












Główne elementy z bliska:

Główni bohaterowie i ich karciane odpowiedniki









Prosta i zwięzła instrukcja
Jak to już niestety stało się tradycją dla Piatnika pudełko jest jakby nie patrzeć trochę na wyrost. Niby kangurki ładnie wypełniają jego wnętrze ale w mniejszej przestrzeni też by sobie dały radę.


CEL GRY

Gracze mają za zadanie zebrać jak najwięcej kangurków jednocześnie broniąc już posiadanych. 

PRZYGOTOWANIE GRY

Na środku stołu umieszczamy kangury. Karty dokładnie tasujemy i rozdajemy po 5 każdemu graczowi. Dodatkowo 5 kart odkładamy z boku stołu obrazkami do dołu- zagranie ma na celu utrudnienie gry i uniemożliwienie liczenia kart. Z pozostałych kart tworzymy na środku stołu zakryty stos do dobierania.
Gracze swoje 5 kart biorą na ręce tak, żeby tylko oni widzieli, co się na nich znajduje.

Przygotowanie rozgrywki dla 3 osób

PRZEBIEG GRY

Przeważnie instrukcja wspomina o tym, kto zaczyna grę, czyli typuje pierwszego gracza. Tutaj nie ma o tym ani jednego słowa. Możemy więc go sami wybrać- może nim zostać np. ktoś kto kiedyś widział kangura itp, itd.

Gracz, którego jest kolej, wybiera jedną ze swoich kart i kładzie odkrytą na stosik na środku stołu. Kładąc kartę gracz wypowiada na głos kolor przedstawionego na niej kangura, a następnie zabiera odpowiadającą mu figurkę umieszczając ją przed sobą. 

Niebieski na stół i... kangurek jest mój

W sytuacji gdy na środku stołu nie ma kangura w odpowiednim kolorze, gracz podkrada go innemu graczowi. Jest to możliwe tylko, jeśli właściciel kangura nie obroni go za pomocą karty w odpowiednim kolorze. Gracz rozgrywający daną turę może ponownie zażądać tego kangura, wykładając kolejną kartę w tym samym kolorze. 

Próba kradzieży niebieskiego kangurka udaremniona
Za każdym razem po odłożeniu na środek karty gracz dobiera kartę ze stosu do dobierania tak, aby na ręce mieć pięć kart. 

Jeśli stos do dobierania się skończy gracze nie dobierają więcej kart. Gra się jednak nie kończy. Gracz kończy ruch a rozgrywkę kontynuuje kolejny gracz. 

ZAKOŃCZENIE GRY

Gra kończy się, gdy któryś z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart. Wygrywa gracz, który zebra najwięcej kangurów. 

Dla wydłużenia i urozmaicenia rozgrywki można rozegrać kilka rund, po każdej zliczając zebrane kangury. Zwycięzcą może zostać np. gracz, który zbierze przynajmniej 11 kangurów. 

WRAŻENIA

Kang-a-roo to szybka, lekka i przyjemna gra- idealna na niedzielne popołudnia lub na końcówkę dnia,kiedy nie mamy już siły na cięższe tytuły. Choć z zasady adresowana jest do dzieci powyżej 6 roku życia to i nam dorosłym może sprawić trochę frajdy- szczególnie podkradanie kangurków współmałżonkowi. 

PLUSY:

+ proste zasady;
+ szybka rozgrywka;
+ gra wyzwala emocje, zawiera elementy negatywnej interakcji;
+ estetyczne wykonanie- szczególnie dotyczy to figurek kangurków.

MINUSY:

- jak zwykle za duże pudełko;
- negatywna interakcja w postaci podkradania kangurów może być bolesnym doświadczeniem dla dzieci, które mają problem z przegrywaniem. 


Jeśli lubicie przebiegłe zachowania np. podkradanie komuś jego skarbów to ta gra sprawi Wam wiele przyjemności. Szybka pogoń za kangurkami po australijskim buszu może być niezwykle emocjonująca. Uważajcie tylko, żeby ktoś nie wystrychnął Was na dudka...

Liczba graczy:  od 3 do 6 osób
Wiek: od 6 lat 
Czas gry: kilka-kilkanaście minut
Rodzaj gry: familijna, dla dzieci
Zawartość pudełka:
*11 gumowych kangurków w 11 różnych kolorach
* 55 kart z kangurami (po 5 w każdym z 11 kolorów) 
* 6 sztuk instrukcji w 6 językach, w tym po polsku
Wydawnictwo: PIATNIK
Cena: od 30 do 47 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz