Strony

niedziela, 12 lutego 2023

Cykl "Tło gry" - Odcinek 13: gry na Walentynki.

Wielkimi krokami zbliża się święto zakochanych i nie tylko. Bo Walentynki, które mam na myśli to święto miłości, ale kto powiedział, że tylko tej partnerskiej/małżeńskiej a nie także siostrzanej/braterskiej czy przyjacielskiej. 


Nie od dziś wiadomo, że najpiękniejszym i bezcennym prezentem jest czas poświęcony drugiemu człowiekowi. Stąd wieczory dla zakochanych przy planszówkach. Dlatego i my dziś chcemy dorzucić swoją cegiełkę do celebrowania Walentynek i porzucić Wam kilka propozycji gier na taką okazję. W większości będą to tytuły dedykowane wyłącznie 2 osobom, ale będą wśród nich i takie, w które można zagrać w szerszym gronie, ale idealnie działają na 2 osoby. Zatem zaczynajmy.


Gejsze,Sen, Kohaku
(Nasza Księgarnia)

Dział Marketingu Wydawnictwa Nasza Księgarnia wykonał kawał świetnej roboty przygotowując filmik z propozycjami gier ze swojego portfolio idealnie na Walentynki. Popatrzcie sami:


Recenzja gry Sen: https://blognawolnyczas.blogspot.com/2018/01/sen-aaa-kotki-dwa-recenzja-gry.html


Nanga Parbat
(Foxgames)


Jesteście gotowi na zdobywanie szczytów?

Wiele wysokogórskich ekspedycji nie miałoby szans powodzenia bez pomocy członków lokalnych społeczności. Są nie tylko tragarzami, ale także przewodnikami, którzy przecierają szlaki i budują obozy. W grze Nanga Parbat przejmiecie ich rolę, by pomóc wspinaczom szybko i bezpiecznie dostać się na szczyt. Wykorzystajcie swoje umiejętności i spryt, by wspiąć się ze swoją ekspedycją po zwycięstwo!


Wiek: 14+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30min



Księga Czarów 
(Foxgames)

Gotowi by stanąć do pojedynku?

Otwórzcie zatem Księgę czarów i zanurzcie się w świecie magii! Zbierajcie niezwykłe przedmioty i pozyskujcie potężnych sprzymierzeńców, by rozwijać swój czarodziejski kunszt. Pamiętajcie jednak, że wiedza to nie wszystko, chcąc pokonać swojego przeciwnika będziecie musieli wykazać się sprytem. Przekonajcie się, kto z Was zostanie najpotężniejszym czarodziejem!


Wiek: 14+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 40min




(Lucky Duck Games)

Stwórz piękny i zdrowy tropikalny las!

Światło słońca odbija się od tafli wody małego jeziorka, otulonego czerwonymi liśćmi bromelii. Z wody wyskakuje drzewołaz, skacząc dalej po cienkich gałęziach pobliskiego drzewa. Gorące słońce Amazonii oświetla gęste korony najwyższych drzew, jednak nie potrafi się przez nie przedrzeć aż do samego serca dżungli. Gardłowy krzyk wyjca przeszywa powietrze. Jaskrawo upierzony tukan podrywa się do lotu, poruszając listowiem. Tutaj wszystko żyje, przepycha się i rośnie, by być jak najbliżej słońca.

Amazonia to lekka dwuosobowa gra karciana w dobieranie kart i tworzenie z nich punktujących zestawów. Jest w niej miejsce na blefowanie, ryzykowanie oraz podejmowanie strategicznych decyzji – które karty zdobyć i kiedy użyć ich specjalnych zdolności. Gra jest przepięknie zilustrowana przez znanego w świecie gier planszowych artystę, Vincenta Dutrait.

Gra zawiera warianty dla 3–4 graczy i wariant solo.

Wiek: 8+
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30min



(Lucky Duck Games)


Naczelny Wodzu, wróg naciera na nas i musimy przygotować się do walki. To do ciebie należy strategiczne rozmieszczenie dostępnych sił w powietrzu, na lądzie i morzu. Czy poprowadzisz nasze wojsko do zwycięstwa?

Jako Naczelny Wódz masz za zadanie wygrać wojnę, tocząc szereg bitew. Aby wygrać każdą z nich musisz kontrolować więcej obszarów od przeciwnika po tym, jak obaj zagracie wszystkie karty albo zmusić go do odwrotu. Zbierz swoje siły i wyślij je do walki w powietrzu, na lądzie i morzu. W tej konfrontacji zwycięży gracz, któremu uda się przechytrzyć i ograć przeciwnika.

Zwierzęcy front to 2-osobowa gra karciana, w której gracze walczą o kontrolę nad obszarami wojennymi, zagrywając karty i wykorzystując opisane na nich zdolności taktyczne. Ten, kto zdobędzie najwięcej punktów w szeregu toczonych bitew, wygrywa grę!

Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 min





Sobek dla 2 graczy 
(Hobbity)

Trwa budowa świątyni poświęconej egipskiemu bogowi zwanemu Sobek. Znajdujący się w pobliżu ogromny targ nieustannie zaopatrywany jest przez feluki i pirogi pływające po Nilu. Zarówno Twoja Gildia Kupców, jak i Gildia Twojego przeciwnika są zdeterminowane, by wykorzystać te niewiarygodną okazję do wzbogacenia się. Bóg Sobek może przechylić szale zwycięstwa, oferując swoje względy najmniej skorumpowanemu kupcowi..

Sobek dla 2 graczy to nowa, dwuosobowa wersja znanej gry Brunona Cathali. Twórz najlepsze zestawy Towarów, jednocześnie kontrolując opcje przeciwnika. Wykorzystuj potężne zdolności Postaci i żetony Pirog. Bądź ostrożny, gdyż niektóre Twoje decyzje mogą nosić znamiona korupcji, za którą przyjdzie Ci potem zapłacić wysoką cenę...

Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 min





Haru Ichiban
(Hobbity)

Poczuj klimat Zen i przenieś się do japońskiego ogrodu. Haru Ichiban to pięknie ilustrowana, 2-osobowa gra logiczna autorstwa Bruno Cathali. Gracze wcielają się w niej w rolę 2 ogrodników, dbających o nenufary, pływające po powierzchni japońskiego stawu. Wykorzystaj wiosenny wiatr, aby tworzyć harmonijne kwiatowe wzory i zostań najlepszym ogrodnikiem Cesarza.

Wiek: 8+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 min




(Muduko)

Bój o łąkę, jakiego w grach jeszcze nie było! Dwaj Sąsiedzi niczym Kargul i Pawlak walczą o kawałek ziemi, by móc hodować swoje zwierzaki. Walka będzie zacięta, bowiem ta łąka jest za mała dla Was dwóch…

Rozgrywka w „Sąsiadów” trwa dwie rundy, w trakcie których gracze kolejno stają po stronie hodowcy królików i owiec. Sąsiad hodujący króliki zawsze stawia im długie i proste zagrody, a jego rywal hodujący owce – zagrody w kształcie litery „L”. Celem gry jest zbudowanie większej liczby zagród niż przeciwnik. Za każdą niewybudowaną zagrodę otrzymuje się punkty karne. Mechanika gry przypomina Tetrisa, a każda rozgrywka jest inna – za sprawą zmiennej planszy.

Wiek: 7+
Liczba graczy: 2 (4)
Czas rozgrywki: 15 min




Spór o bór/ Spór o bór 2
(Muduko)

Dwie przepięknie ilustrowane gry. Każda to oddzielny tytuł do rozegrania.


Nadchodzi czas, kiedy ponownie trzeba ustalić, kto będzie władał Wielką Prapuszczą. Ta wiekowa kraina zamieszkiwana jest przez najodważniejsze i najbardziej waleczne zwierzęta na świecie. Co pięć lat wybierany jest jej Król. Mieszkańcy potrzebują mądrego i odważnego władcy. Kto nim będzie, zostanie ustalone w tradycyjnym Wielkim Pojedynku. Dwóch najwybitniejszych taktyków stoczy ze sobą bezkrwawy bój.

W grze wcielacie się w dowódców prowadzących swoich poddanych w Wielkim Pojedynku. Waszym celem będzie zdobycie przewagi nad przeciwnikiem i uzyskanie kontroli nad polanami. Wygrany może być tylko jeden. Czy będziesz nim Ty, a może Twój przeciwnik? Czy poprowadzisz swoje oddziały do zwycięstwa?

Wiek: 8+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 min




Asymetryczna gra taktyczna, w której Wielka Prapuszcza jest w niebezpieczeństwie! Zbierz potężną armię i wygraj walkę o rzekę na granicy królestwa - wydanie z wprasowanką gratis.

Wielka Prapuszcza jest zagrożona! Najeźdźca zbiera potężną armię i chce przedostać się przez rzekę leżącą na granicy królestwa. Czy uda mu się przebić przez tamy znajdujące się na wodzie? A może obrońca powstrzyma go i odeprze nawałnicę?

W grze wcielacie się w dwóch dowódców prowadzących swoich poddanych w Bitwie o Rzekę. Celem atakującego jest uszkodzenie czterech tam lub zniszczenie jednej i przebicie się na drugą stronę rzeki. Obrońca nie może do tego dopuścić i musi zmusić najeźdźcę do odwrotu. Wygrany może być tylko jeden. Kto zwycięży w tej Bitwie?

Wiek: 8+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 min



Herbatka dla dwojga
(Rebel)

Herbatka dla dwojga to pozornie bardzo prosta gra karciana, która kryje w sobie ogrom możliwości i może przerodzić się w prawdziwy pojedynek umysłów! Wykorzystując mechanikę budowania talii pozwala graczom na tworzenie indywidualnych strategii przy każdej rozgrywce i modyfikowanie ich według własnego uznania. To od nas zależy, na czym się skupimy i czym będziemy chcieli zaskoczyć przeciwnika!

Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20 - 30 min





(Rebel)

W zaciszu laboratorium wybitna badaczka Beatrix Bury opracowała technologię mechanicznej hodowli pożywienia. Pozwoli ona przetrwać mieszkańcom Forhams, więźniom świata skażonego przez toksyczne opary. Nagła potrzeba ratowania tej zagrożonej planety sprawiła, że badaczka powierzyła zadanie stworzenia nowego projektu dwóm zespołom jej najlepszych mechabotaników... To będzie nie lada wyzwanie! Każdy z jej zespołów oddany jest misji stworzenia jak najlepszej maszyny, a laboratorium Beatrix stało się polem ostrej rywalizacji. Do dowodzenia jednym z zespołów wybrano właśnie Ciebie - zrób wszystko, aby sprostać wyzwaniu!

Botanik to dwuosobowa gra logiczna, w której uczestnicy naprzemiennie dobierają elementy ze wspólnego rejestru, by rozbudowywać swoje maszyny nawadniające. Jednak sprawa nie jest taka prosta! W Botaniku gracz nigdy nie może od razu wziąć kafelka, który sobie upatrzył. Musi to zrobić w 2 krokach: najpierw umieszcza go po swojej stronie rejestru, a później uwalnia dzięki sprytnemu umieszczeniu innego kafelka w rzędzie centralnym… To wymaga finezji!

Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30 min


(Rebel)

Jako mistrz gildii jubilerów tworzysz misterne i majestatyczne ozdoby dla monarchów i innych potężnych przywódców świata renesansu, w zamian zyskując coraz większy prestiż i majątek. Na horyzoncie pojawił się jednak ambitny rywal! Stań z nim w szranki, zbieraj kamienie szlachetne, perły oraz złoto, a następnie twórz z nich ozdoby oraz drogocenną biżuterię. Zyskaj przychylność monarchów, zdobywaj prestiż i stań się najlepszym jubilerem!

Splendor: Pojedynek to nowa odsłona popularnej gry ekonomicznej, w pełni dostosowana do potrzeb planszówkowych par i duetów. Zawiera zmodyfikowany system dobierania znaczników klejnotów oraz zupełnie nowe karty z dodatkowymi umiejętnościami i premiami. Dzięki nim dwuosobowe rozgrywki będą jeszcze bardziej wymagające i ekscytujące!

Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30 min




źródło: https://sklep.portalgames.pl/
mindbug

Mindbug (Portal Games)

Przyzywaj fantastyczne stwory i wysyłaj je do boju z przeciwnikiem. Ale bądź ostrożny: przeciwnik może użyć swojego Mingbuga i przejąć kontrolę nad twoim stworem! Przechytrz przeciwnika w tym fascynującym, taktycznym pojedynku, w którym nawet najlepsze karty mogą się okazać śmiertelnie niebezpieczne, jeśli zagrasz je w niewłaściwym momencie.

Mindbug łączy w sobie przystępność i prostotę zasad ze strategiczną głębią rozbudowanej gry karcianej. Rezultatem jest oparta na umiejętnościach karciana gra pojedynkowa - powiew świeżości, który zmieni twoje spojrzenie na tego typu gry.

Wiek: 8+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 15-25 min




Trexo (Egmont)

Kółko i krzyżyk w nowym wymiarze!

Celem gry jest ułożenie 5 swoich symboli w jednym rzędzie – poziomo, pionowo lub na ukos. Jednak nie będzie to łatwe. Za każdym razem gdy wykładasz płytkę, umieszczasz na planszy także symbol przeciwnika! Kafelki można kłaść jeden na drugim, więc rozgrywka toczy się w 3 wymiarach. Każdy ruch zmienia diametralnie sytuację na planszy i może zadecydować o zwycięstwie. 



Wiek: 10+
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30 min



źródło: https://egmont.pl/
Ubongo-Duo,68227076,p.html

Ubongo Duo (Egmont)

Spotkanie mistrzów! 

Oto specjalna wersja kultowej gry „Ubongo” dla 2 graczy! 

Zawiera klocki o bardziej skomplikowanych kształtach i nowe plansze zadań. Obaj gracze będą rozwiązywać tę samą łamigłówkę! Kto pierwszy zakryje pola swoimi kafelkami? 

Dwa poziomy trudności umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy. 

Wiek: 8+
Liczba graczy: 2 (1)
Czas rozgrywki: 30 min


Jak Wam się podobają nasze propozycje? Oczywiście to tylko niektóre proponowane gry. Które gry macie w swojej kolekcji? Które często trafiają na Wasze stoły przy dwuosobowych rozgrywkach? A może są takie tytuły, które chcielibyście dodać na swoje półki? Podzielcie się Waszymi wrażeniami w komentarzach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz