Strony

środa, 31 stycznia 2018

Słowonogi: szalona gra słowna od Kudu Games na wspieram.to

Dzisiaj na platformie wspieram.to wystartowała kampania Kudu Games mająca na celu wydanie szalonej gry słownej Słowonogi. Chcemy Wam troszkę przybliżyć tę grę. Zapraszamy więc do lektury krótkiej informacji. 



Słowonogi to karciana gra słowna jakiej jeszcze nie było! Zdaje egzamin u  najbardziej wymagających pasjonatów gier słownych oraz nagradza graczy za znajomość ciekawego słownictwa. W grze mogą uczestniczyć młodsi gracze oraz osoby posługujące się językami obcymi.

Słowonogi to przyjemna gra, która nie wymaga długiego czasu na rozstawienie. Może w nią grać tyle osób ile zmieści się przy stole, a nowi gracze mogą dołączyć w trakcie gry, jeżeli tylko mają na to ochotę!


Podobnie jak w poprzednich grach Wydawnictwa, karty będą posiadały wysoką wytrzymałość – nie będą wymagać dodatkowej ochrony w postaci koszulek.

Grę stanowią karty głowy i ogonka Słowonoga, karty liter znajdujących się na brzuszku, specjalna karta nożyczek oraz wszystkie odblokowane cele dodatkowe.


Ciekawostką jest to, że większość nagród nie będzie nigdy dostępna poza kampaniami Wydawnictwa – jest to świetna chwila, żeby teraz się w nie zaopatrzyć!

My trzymamy kciuki za powodzenie projektu. A ponieważ mamy zaszczyt testować prototyp to już niedługo podzielimy się z Wami naszymi wrażeniami z rozgrywek. 

Wszystkich zainteresowanych odsyłamy na stronę kampanii i oczywiście zachęcamy do wspierania. 

Treść i zdjęcia są własnością Wydawnictwa.

wtorek, 30 stycznia 2018

BYSTRE GŁÓWKI: kto to ogarnie umysłem? - recenzja gry Trefl Joker Line.

Pamięć odgrywa bardzo istotną rolę w naszym życiu. Dzięki niej rozpoznajemy miejsca, osoby i wydarzenia. Pozwala nam się uczyć i zapamiętywać wiedzę. 

Nic więc dziwnego, że szukamy sposobów na jej ćwiczenie, rozwijanie i utrwalanie. Jednym z nich jest skorzystanie z gier pamięciowych. Nie da się ukryć, że jest ich już wiele, ale ciągle pojawiają się nowe. O jednej z nich chcemy Wam dziś trochę poopowiadać. Przed Wami recenzja gry Bystre główki z portfolio Trefl Joker line. Zapraszamy do lektury. 



CO ZAWIERA GRA



W średnim pudełku (podobnej wielkości do pudełka z grą Boss Monster) znajdziemy ni mniej ni więcej tylko same karty oraz instrukcję do złudzenia przypominającą kartę wyrwaną ze środka zeszytu do matematyki.

Fabryka Kart Trefl Kraków przyzwyczaiła nas już do jakości swoich kart. Więc wiemy, że i te z Bystrych Główek są w stanie sporo przetrwać.

Kilka słów o obrazkach na kartach. Znajdziemy na nich różne obiekty (np.: czajnik, drabinę, drzewo, fajkę, gitarę, zielone jabłko itp.) Niektóre karty to karty specjalne. Bowiem ich rewers nie będzie standardowy. Umieszczone będą na nich symbole specjalne - są ich 4 rodzaje widoczne na poniższym zdjęciu:



CEL GRY

Zadanie postawione przed graczami jest (z pozoru, ale o tym więcej później) banalne. Polega na wykładaniu kart z obrazkami na stosie i wymienieniu ich w prawidłowej kolejności. Przy kilku kartach zapamiętanie kolejności ich wykładania nie będzie jakimś gigantycznym wysiłkiem. Jednak im dalej w las, tym więcej drzew. Gdy na stole pojawi się kilka, kilkanaście i więcej kart o pomyłkę nie będzie trudno. 

PRZYGOTOWANIE GRY

Ten etap zabawy jest śmiesznie łatwy.  Tasujemy karty i układamy je w stos rewersem do góry. Każdy gracz kładzie przed sobą kartę pomocy. I można zacząć zabawę. 



sobota, 27 stycznia 2018

Gorące nowości prosto z Portalu!!! - informacja prasowa wydawnictwa.

Naszą branże o biegła dzisiaj jedna gorąca i emocjonująca informacja. Wydawnictwo Portal ogłosiło dzisiaj swoje plany wydawnicze na 2018r. Jest tego sporo, oj sporo.

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa możemy się z Wami podzielić większymi szczegółami. Przed Wami informacja prasowa Portalu. Miłej lektury. 



RISING SUN


Kolejna gra strategiczna autorstwa Erica Langa, twórcy hitu Blood Rage. Rising Sun przenosi akcję do starożytnej Japonii. Gracze wcielają się w role przywódców klanów walczących o kontrolę nad wyspami, a także o przychylność duchów i bóstw. Wspaniałe figurki, przepiękne ilustracje Adriana Smitha i rewelacyjne reguły stworzone przez weterana branży sprawiają, że Rising Sun to pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana gier strategicznych.

Następca Blood Rage
Wspaniałe figurki
Japońskie klimaty
Premiera: 30 marca 2018



DECRYPTO


Przez recenzentów okrzyknięta następcą Tajniaków – Decrypto to gra imprezowa, w której gracze dzielą się na dwa zespoły koderów i muszą przekazać na głos hasło w taki sposób, by przeciwna drużyna nie odkryła sekretnego kodu ukrytego w haśle. Polska edycja ma premierę równolegle z premierą światową – pierwsze recenzje płynące do nas od krytyków z USA potwierdzają, że Decrypto jest murowanym kandydatem do tytułu gry imprezowej 2018 roku!

Doskonała gra imprezowa
Rewelacyjne komponenty
Zmagania drużynowe
Premiera: 1 kwartał 2018

MONOLITH ARENA


Monolith Arena to taktyczna gra fantasy, oparta na mechanice Neuroshimy HEX, autorstwa Michała Oracza. Gra zawierać będzie pięć różnorodnych frakcji, z których każda dysponować będzie unikatowym zestawem zdolności i jednostek. Każdy gracz będzie ponadto dysponował tytułowym Monolitem, pełniącym funkcję sztabu armii – Monolit skrywa potężne moce, które gracz będzie mógł w trakcie gry wykorzystać, by zaskoczyć nimi przeciwnika! Monolith Arena oferuje wszystko to, co fani pokochali w Neuroshimie HEX w połączaniu z własnym, oryginalnym podejściem do rozgrywki, czyniąc z gry tytuł, którego nie może zabraknąć w żadnej kolekcji!

HEX Fantasy stworzony przez Michała Oracza
Oryginalna, unikatowa mechanika monolitów
5 frakcji w podstawowej wersji gry zapewnia ogromną regrywalność
Premiera: Essen Spiel 2018


DETEKTYW: KRYMINALNA GRA PLANSZOWA


Detektyw to kooperacyjna gra planszowa opowiadająca historię w klimatach współczesnego kryminału. Pozwala Ci wcielić się w rolę prawdziwego detektywa, prowadzącego coraz trudniejsze śledztwa. Twoim wrogiem będzie czas i przebiegłość przestępców, a sprzymierzeńcem nowoczesna technologia, dedukcja i skrupulatność. Jako śledczy będziesz zmuszony podejmować trudne wybory, decydować, które tropy są najbardziej obiecujące i sprawnie zarządzać swoimi zasobami. Jako członek agencji Antares otrzymasz dostęp do internetowej bazy danych. Korzystaj z zasobów Internetu i wszelkich innych źródeł by rozwiązać sprawę – gra przebija czwartą ścianę, wychodząc poza ramy planszy.

Wciel się w rolę prawdziwego detektywa
Korzystaj ze specjalnej, internetowej bazy danych Antares
Przeżyj niesamowitą przygodę rodem ze współczesnego kryminału
Premiera: GenCon 2018

wtorek, 23 stycznia 2018

Styczniowe nowości Fox Games - informacja prasowa Wydawnictwa.

Nowy Rok całkiem niedawno się zaczął a Wydawnictwo Fox Games już puszcza nowości na rynek. Co takiego czeka na graczy? Więcej szczegółów znajdziecie w poniższej informacji prasowej. 


Łowcy kryształów 


Łowcy kryształów to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, którzy prześcigać się będą w wydobywaniu drogocennych kryształów Hexis.

Wciel się w rolę górniczego magnata, rekrutuj najemników, wykorzystuj ich umiejętności i zbieraj unikalne artefakty. Nigdy jednak nie pozwól uśpić swojej czujności - konkurencja tylko czeka na okazję, by przekupić Twoich najbardziej zaufanych ludzi i sprzątnąć Ci skarby sprzed nosa!

Filip Miłuński

Autor gier planszowych i karcianych. Założyciel warszawskiej grupy testerów i projektantów Monsoon Group. Na co dzień Creative Director w Lucky Duck Games. Wcześniej szef działu wydawniczego i B2B w Grannie. W projektowaniu najbardziej uwielbia otwarte systemy z dużą liczbą małych decyzji. Umie, choć nie lubi przegrywać. Gra fioletowym. Tata. Biegacz. Ukulelista.

Jan Zalewski 

Programista za dnia, który nocą przeistacza się w projektanta gier. Autor CVlizacji i Andromedy. Ogromny fan gier nastawionych na rywalizację i szachów. Entuzjasta e-sportu, piłki nożnej i narciarstwa.W grach najbardziej ceni sobie elegancję zasad, głębię (przy zachowaniu elegancji) i regrywalność.

 Autorzy: Filip Miłuński, Jan Zalewski
Ilustracje: Mateusz Stanisławski, Łukasz Witusiński

Dane techniczne:
Format: 26x26 cm.; 
liczba graczy: 2-4; 
wiek: 10+; 
SCD: 109,99

Elementy gry: 
78 kart najemników,
6 kart Dowodzenia,
12 kart Artefaktów,
60 żetonów Kryształów,
6 totemów Frakcji,
1 plansza do gry,
1 znacznik Zawalenia Kopalni,
1 instrukcja.

niedziela, 21 stycznia 2018

JEDZIE POCIĄG Z DALEKA: ciuuuuch, ciuuuuch - recenzja gry Wydawnictwa Nasza Księgarnia.

Lubię pociągi. Swego czasu kawał Polski udało mi się zwiedzić korzystając z tego środka transportu. A jeszcze kumpel miał kolekcję kolejek PIKO i mnóstwo torów, rozjazdów, semaforów, skrzyżowań. Całymi godzinami mogliśmy siedzieć i się tym bawić. 

Dlatego też jak zobaczyłem pierwsze zapowiedzi nowej gry Naszej Księgarni, w której to pociągi będą głównymi bohaterami, to mi serducho mocniej zabiło, zwłaszcza, że to tak lubiana przez nas gra kafelkowa. Musieliśmy w to zagrać. I zagraliśmy. Nie raz i nie dwa. Czy rozgrywka przypadła nam do gustu? Zapraszam do naszych przemyśleń.




CO ZAWIERA GRA

Całość zamknięta jest w średniej wielkości pudełku. W środku znajdziemy sporo kartonu. Przede wszystkim cztery zestawy (w czterech różnych kolorach) złożone z dwuczęściowej ramki, 15 kafelków przedstawiających kawałki torów oraz garść żetonów (a raczej żetoników). Do tego mamy trochę drewna w postaci lokomotyw i jeszcze więcej kartonu w postaci plansz służących do zaznaczania punktów i „zdobytych” stacji.

Nasza Księgarnia przyzwyczaiła nas do wysokiej jakości swoich gier. Nie inaczej jest z Jedzie pociąg z daleka, chociaż na początku możemy nieco się denerwować, bo ramki są trochę przymałe i kafelki, które w nich będziemy umieszczać nie do końca będą pasowały. Po kilku rozgrywkach sytuacja się normuje.

Tradycyjnie, muszę pochwalić instrukcję. Jak przystało na Naszą Księgarnię, jest napisana w sposób klarowny i zrozumiały nawet dla tych, którzy nie mają do czynienia z planszówkami. To się zawsze chwali.

CEL GRY

Naszym zadaniem jest budowa swoistej sieci kolejowej, po której przemieszczać się będą nasze lokomotywy w kierunku wybranych stacji. Oczywiście nasze poczynania będą punktowane. W zależności od przyjętej wersji rozgrywki, albo będzie to prostsze albo nieco trudniejsze. Ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów, ten przywdzieje laur zwycięstwa.

PRZYGOTOWANIE GRY

Przygotowanie trwa dosłownie chwilę. Każdy z graczy otrzymuje swój zestaw startowy, tj. ramkę, 15 kafelków, cztery lokomotywy i kilka żetonów. Układamy ramkę przed sobą, tasujemy kafelki i układamy w zakrytym stosie obok ramki. Nasze lokomotywy wędrują do lewego dolnego rogu ramki będącego naszą zajezdnią.

Następnie na środku stołu umieszczamy wspólną planszę punktacji (zależną od liczby graczy – mamy w komplecie w sumie cztery plansze) i ewentualnie umieszczamy (przy wybraniu odpowiedniego wariantu gry) swój żetonik obok tejże planszy. I to tyle. Gra może się rozpocząć.

czwartek, 18 stycznia 2018

DIAMENTY: obleciał Cię cykor? - recenzja gry Wydawnictwa 2 Pionki (Portal).

Odkąd sięgam pamięcią zawsze lubiłam klimat przygody. Indiana Jones przemierzający dżunglę w poszukiwaniu skarbu, eksplorujący jaskinie, szukający zaginionej arki czy szlachetnych kamieni. Do dziś czuję ten dreszczyk emocji podczas oglądania tych filmów…

Nic więc dziwnego, że klimatyczny obrazek na pudełeczku z grą przywołał te miłe wspomnienia. Wnętrze jaskini a w nim ekipa łowców przygód i …diamentów. Bowiem mowa o grze Diamenty z portfolio Wydawnictwa 2 Pionki. Czy zdobywanie tych drogocennych kamieni wywoływało miły dreszczyk emocji? Po lekturze recenzji przekonacie się sami.




CO ZAWIERA GRA

Zgrabne i niewielkie pudełeczko skrywa w sobie sporą ilość elementów: karty ekspedycji (a wśród nich karty skarbów, pułapek i reliktów), karty decyzji, drogocenne kamienie (rubiny i diamenty), figurki poszukiwaczy wraz z odpowiadającymi im skrzyniami na skarby, znaczniki blokady, planszę, arkusz pomocy i instrukcję do gry. 

Wykonanie wszystkich elementów jest bez zarzutu. Plansza i skrzynie są z grubej tektury – przetrwają niejedną eskapadę. Minimalne ryzyko nadgryzienia zębem czasu i przygodami w ekstremalnych warunkach może dotknąć karty ekspedycji i decyzji – są one dość cienkie. Ale jak dotychczas po niezliczonej liczbie rozgrywek wyglądają całkiem dobrze. O drogocennych kryształach już nawet nie wspomnę. Błyszczą się jak prawdziwe rubiny i diamenty. A nie jest tajemnicą, że my kobiety kochamy diamenty…

CEL GRY

Ekspedycja śmiałków z pochodniami w dłoniach wyrusza do Jaskini Tacora. Zadaniem poszukiwaczy przygód jest przeszukiwanie kolejnych pomieszczeń i zbieranie diamentów, które napotkają na swojej drodze. Na każdym kroku czekają na nich niebezpieczne pułapki. Dlatego co chwilę muszą podejmować decyzje, czy wracają do obozu aby ukryć w swoich skrzyniach znalezione klejnoty, czy też podejmują ryzyko i będą podążać w stronę przygody  lecz także nieznanych zagrożeń.  Poszukiwacz, który zgromadzi najwięcej klejnotów, wygrywa!

PRZYGOTOWANIE GRY

Na stół trafia plansza. Tasujemy karty ekspedycji i kładziemy je zakryte na wyznaczonym polu na planszy. Każdy gracz bierze skrzynię i figurkę poszukiwacza w wybranym kolorze oraz komplet kart decyzji, czyli kartę brawury i kartę powrotu. Obok planszy kładziemy rubiny i diamenty, tworząc w ten sposób pulę kamieni szlachetnych. Następnie u wejść do jaskini umieszczamy znaczniki blokady oznaczające poszczególne rundy. Wszystko gotowe – możemy zaczynać ekspedycję w głąb Jaskini Tacora. 

wtorek, 16 stycznia 2018

10 edycja planszówkowego konwentu PortalCon zaprasza! - informacja prasowa.

Wszystkich fanów gier planszowych, szczególnie tych wydanych przez Portal Games i linię 2 Pionki zapraszamy serdecznie w trzeci weekend stycznia do Gliwic na pełną atrakcji i grania imprezę! Startujemy już o 10:00!



Portalcon 10 to jubileuszowa edycja, w której to fani gier Portal Games spotkają na wiele godzin grania zarówno w sobotę, jak i niedzielę (27-28 stycznia)! Przyjedź do Gliwic i poznaj nowości wydawnicze naszego zespołu. Zobaczycie między innymi planowane gry, nowe prototypy, wiecznie aktualne perełki sprzed lat i aktualne hity. Posłuchacie o tym jak żyje się i pracuje w Portalu. Przybijecie nam przysłowiową piątkę oraz będziecie mieli okazję zjeść z nami ciastka! Chętni będą też mieli okazję napić się w barze (który będzie otwarty przez cały czas trwania konwentu)!


W trakcie trwania Portalconu będziecie mieli okazję zagrać w ponad 10 nowości - w tym w nasze oryginalne tytuły, gry wydawane przez Portal w 2018 roku, a także nowe dodatki. Nie przegapcie okazji, aby zagrać w te tytuły wcześniej niż wszyscy!

W Sali Nowości będą znajdować się prototypy, egzemplarze przedprodukcyjne oraz egzemplarze demo gier wydawnictwa Portal oraz linii 2 Pionki, a nad rozgrywką czuwać będzie nasza ekipa, która wytłumaczy i objaśni wam zasady do wybranych przez was gier! Serdecznie zapraszamy do jak największej eksploatacji naszych nowości!


Adres:

Centrum Kultury Studenckiej Mrowisko

Pszczyńska 85, 44-100 Gliwice

niedziela, 14 stycznia 2018

SEN: Aaa kotki dwa...- recenzja gry Wydawnictwa Nasza Księgarnia.

Rat-a-Tat Cat. Mówi Wam to coś? Myślę, że niekoniecznie. A to bohaterka dzisiejszej recenzji. No prawie. Nasza Księgarnia znowu sięgnęła gdzieś do czeluści planszówkowej spuścizny i wyciągnęła z niej bardzo ciekawą grę. 

Oczywiście „nasza” rodzima wersja nosi normalniejszy tytuł, czyli Sen. A skoro Sen, to przy okazji całkowicie zmieniono szatę graficzną. Grę poznaliśmy podczas tegorocznych Planszówek na Narodowym. Wciągnęła nas na tyle, że udało nam się rozegrać kilka całkiem udanych partii. Teraz już tych rozgrywek mamy dużo więcej i chcielibyśmy się podzielić naszymi wrażeniami.




CO ZAWIERA GRA

Całość zamknięta jest w niewielkim pudełku. Wewnątrz czekają na nas karty. Mnóstwo dużych, grubych i przepięknie ilustrowanych kart. Dla ułatwienia liczenia otrzymaliśmy także niewielki notesik.

Tradycyjnie muszę pochwalić instrukcję. Widać, że wydawnictwo podchodzi do tego bardzo poważnie. Jest tak napisana, żeby w możliwie najprostszy sposób wprowadzić świeżego gracza w meandry rozgrywki.

CEL GRY

Są takie gry karciane (choćby kierki),  w których kombinujemy tak, żeby zebrać jak najmniejszą liczbę punktów. Sen zalicza się do tej samej grupy. Podczas rozgrywki będziemy mieć przed sobą cztery karty. Na każdej z nich widnieje symbol kruka oraz cyferka informująca o liczbie tychże ptaków. Przez całą rozgrywkę będziemy tak kombinować, żeby nasz stan kruków na tych czterech kartach był jak najmniejszy.

PRZYGOTOWANIE GRY

Przygotowanie gry jest króciutkie. Tasujemy wszystkie karty. Każdy z graczy otrzymuje dokładnie cztery z nich, po czym układa je rewersami przed sobą. Możemy podejrzeć dwie z nich. 
Z pozostałych kart formuje się stos dobierania, z którego odkrywa się górną kartę i kładzie obok - będzie ona zalążkiem drugiego, odkrytego stosu dobierania. I to tyle. Możemy przystąpić do zabawy.

sobota, 13 stycznia 2018

Zlicytuj Fabrykę Kart Trefl dla WOŚP - informacja prasowa Wydawnictwa.

Dobrze jest zacząć nowy rok od czegoś pozytywnego. Na styczeń można ponarzekać, że zimny, że mroźny, że już choinkę trzeba sprzątać, ale jednak ma w sobie to coś, że kusi obietnicą początku, możliwością rozpoczęcia wszystkiego jeszcze raz ze zdwojoną siłą i motywacją. Dla mnóstwa osób to czas mocnych postanowień. Idealnie w ten nastrój wpisuje się działalność Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, bo czy jest lepszy sposób na dobre rozpoczęcie roku niż szlachetny uczynek? 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy startuje już dwudziesty szósty raz. Tym razem zbiera fundusze w celu wyrównania szans w leczeniu noworodków. Fabryka Kart Trefl-Kraków również bierze udział w tej dobroczynnej akcji. 

Na stronie: http://aukcje.wosp.org.pl/piekna-unikatowa-talia-kart-i-pamiatkowy-medal-i5841319 znajduje się wystawiony przez Fabrykę Kart Trefl-Kraków unikatowy, piękny komplet talii, wydanych  z okazji siedemdziesiątej rocznicy powstania firmy. Talie ukazały się w niewielkim nakładzie (zaledwie 500 sztuk) i mają numerowane jokery, co w oczach miłośników i kolekcjonerów kart czyni je prawdziwym skarbem. Co istotne, licytowany komplet jest numerem 1! Dodatkowo jest to nostalgiczna wycieczka w przeszłość - na stylizowanych na dawne kartach, ukazane są ilustracje znanych artystów, widniejące na taliach wydanych przez Fabrykę w minionych latach. Do kompletu talii dołączony jest też pamiątkowy medal upamiętniający rocznicę działalności Fabryki Kart Trefl-Kraków.



Będzie nam niezmiernie miło, jeśli zdecydują się Państwo wziąć udział w akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy poprzez wsparcie aukcji Fabryki Kart Trefl-Kraków. Może to uczynić każdy, kto posiada konto w serwisie Allegro lub Allegro Charytatywni. Sposób nabywania przedmiotów jest taki sam jak w serwisie allegro.pl Jedyne co uległo zmianie to to, że wpłata za przedmiot zasila konto Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.


Szczegółowo, krok po kroku, o tym, jak pomóc przez licytowanie i zakupy przedmiotów można przeczytać na stronie: http://aukcje.wosp.org.pl/poradnik

Informacja prasowa Wydawnictwa.
Treść i zdjęcia są Własnością Wydawnictwa. 

czwartek, 11 stycznia 2018

KRAINA LODÓW: zawsze jest pora na lody ... - recenzja gry Wydawnictwa Rebel.

No nieeee, kolejna gra dla dzieci? Kolejny klon Speed Cups? Ileż można? Takie uczucia mną targały gdy wziąłem do ręki nowość Wydawnictwa Rebel, czyli Krainę Lodów.

Tak się jednak składa, że mamy słabość do Speed Cups i z lubością (o ile mamy taką możliwość) zagramy w taką grę. Kraina Lodów została wymyślona przez człowieka, który ma na swoim koncie ciekawe gry, np. Dr Eureka – szaloną grę zręcznościową, w której wcielamy się w naukowców i mamy do wykonania pewne zadania polegające na rozmieszczaniu kulek w menzurkach. Kraina Lodów przynosi podobną aczkolwiek nieco inną rozgrywkę. Owszem, ciągle mamy do czynienia z grą zręcznościową a przy okazji również logiczną, jednakże w bohaterce dzisiejszej recenzji wygląda to troszeczkę inaczej. Czy równie dobrze? Zapraszam do lektury recenzji.




CO ZAWIERA GRA

Całość zamknięta jest w średniej wielkości pudełku, w którym znajdziemy (jakże by inaczej) lody, a dokładnie cztery zestawy wafelków i gałek do lodów w czterech kolorach.  Oprócz tego mamy karty zadań, na podstawie których toczyć się będzie rozgrywka.

Pudełko zawiera  funkcjonalną wypraskę, która pozwala utrzymać całość w należytym porządku. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie. Spokojnie gra może służyć jako zabawka na dzieci. Instrukcja do gry jest krótka i zwięźle przedstawia zasady gry. Zresztą oddajmy głos naszym małym pomocnikom:






CEL GRY

Nie wiem czy oglądacie bajkę dla dzieci Stacyjkowo? To jedna z ulubionych bajek naszego Jasia. Jedną z postaci jest Frostini – ciuchcia, która trudni się produkcją lodów. Wcielamy się zatem w rolę takiego Frostiniego i za pomocą posiadanego zestawu wafelków i gałek do lodów, będziemy mieli do wykonania szereg zadań polegających na realizacji zamówień lodowych.

PRZYGOTOWANIE GRY

Przygotowanie gry sprowadzone zostało do niezbędnego minimum. Każdy z graczy otrzymuje swój zestaw składający się z czterech różnokolorowych wafelków do lodów (niebieskiego, żółtego, zielonego i różowego) i trzech gałek do lodów (żółtej, zielonej i różowej). Gałki umieszczamy zgodnie z kolorami na właściwych wafelkach. Tasujemy karty wyzwań i wykładamy je na środku stołu, tworząc zakryty stos.

Przed rozpoczęciem zabawy, musimy ustalić jedną zasadę odnośnie przygotowania do kolejnej rundy. Mamy bowiem dwie opcje: (I) możemy za każdym razem wracać do układu początkowego lub też (II) pozostawić wszystko tak, jak wyglądało to na koniec rundy

I to tyle. Gra się może rozpocząć.



wtorek, 9 stycznia 2018

Zagramw.to i Valhalla - informacja prasowa.

Zagramw.to jest pierwszą w Polsce platformą społecznościowego fundowania, przeznaczoną wyłącznie dla projektów gier planszowych i karcianych. Zagramw.to to miejsce, gdzie wydawcy i autorzy gier planszowych mogą otrzymać wsparcie merytoryczne i biznesowe w procesie tworzenia gry oraz pozyskać środki finansowe na jej wydanie. 


Przysłowie “Potrzeba matką wynalazków” może posłużyć za krótki opis historii powstania zagramw.to. Zespół pracujący nad grą Valhalla od roku szukał najlepszego sposobu przedstawienia i ufundowania gry. Analizując dostępne rozwiązania i projekty, które pojawiają się na polskim rynku, zapadła decyzja o stworzeniu nowej platformy. Zagramw.to ma wnieść nową jakość do crowdfundingu gier planszowych. 

3 gwarancje zagramw.to

Osoby wspierające ufundowanie nowych gier nie zawsze są zadowolone z przebiegu i rezultatu kampanii prowadzonych na polskim rynku. Badanie przeprowadzone wśród grupy docelowej wskazuje, że najlepsze kampanie to takie, które oferują klientom ekskluzywną zawartość gry, cenę korzystniejszą niż na sklepowej półce i przedpremierową dostawę. Te trzy elementy mają być jakością wyróżniającą zagramw.to na tle innych platform crowdfundingowych.

Każda z kampanii będzie oferowała elementy gry i gadżety dostępne tylko w czasie trwania kampanii dla osób wspierających ufundowanie gry. Elementy te zostaną wyróżnione odznaką “Ekskluzywna zawartość”.  Jest to szczególna forma podziękowania od wydawcy.

Gwarantujemy, że gry fundowane na zagramw.to w czasie pierwszego dnia kampanii będą dostępne w cenie, która już nigdy nie pojawi się na tak niskim poziomie w sprzedaży regularnej. Najlepsza cena jest przywilejem dostępnym dla graczy, którzy chcą przekazać środki na grę w momencie kiedy jest ona jeszcze niewydana.

Osoby, które dofinansowały wydanie gry, mają pewność przedpremierowej dostawy. Każdy projekt będzie posiadał informację z jakim szacowanym wyprzedzeniem gracze otrzymają grę zanim trafi ona do sklepów i hurtowni. Przedpremierowa dostawa jest rekompensatą za czas oczekiwania na produkcję gry.

niedziela, 7 stycznia 2018

CIACH, TRACH, WIÓRY LECĄ: Z pamiętnika drwala - recenzja gry.


I'm a lumberjack
 And I'm okay
 I sleep all night
 And I work all day


Toc Toc Woodman – to była miłość od pierwszego uderzenia siekierą. Gra, którą poznaliśmy na pierwszej edycji Board Manii. Gra, która wywołała ogromny uśmiech. Uzależniała swoją prostotą a jednocześnie wielką radochą płynącą z zabawy. Od razu wskoczyła na radar. Niestety z dostępnością było kiepsko – gra była dostępna praktycznie tylko za granicą, a jej ceny były niemalże kosmiczne.

Mordki się nam uśmiechnęły, gdy wydawnictwo CUBE Factory of Ideas oznajmiło światu, że Toc Toc Woodman będzie miał polskie wydanie, oczywiście ze zmienionym tytułem. Tak więc Ciach trach wióry lecą pojawiła się w naszym kraju. Czy machanie siekierą ciągle sprawia nam radość czy też niekoniecznie? Zapraszam do lektury recenzji.



CO ZAWIERA GRA

Średniej wielkości (dodam, że tak ze dwa razy za duże) pudełko zawiera przede wszystkim dużo plastiku. Otrzymujemy zatem: pieniek drzewa, na którym układać będziemy kolejne warstwy naszego pniaka, plastry pnia oraz kawałki kory. Oczywiście w zestawie musiało się znaleźć narzędzie do rąbania w postacie plastikowej siekiery. Jakościowo mamy do czynienia z bardzo dobrym tworzywem, które sporo wytrzyma.

Załączona instrukcja jest króciutka, bo sama gra jest banalnie prosta. Wystarczy raz rzucić okiem i można przystąpić do zabawy.

CEL GRY

Wcielamy się w rolę drwali. Zadanie jest teoretycznie proste – to wywijanie siekierką w taki sposób, żeby nie naruszyć przypadkiem struktury pnia, a przy okazji uzbieranie jak największej liczby kawałków kory. Te wymienia się na punkty, podobnie jak i ścięte kawałki pnia. W odróżnieniu od kory, te przynoszą punkty ujemne.

PRZYGOTOWANIE GRY

Przygotowanie jest proste i szybkie. Wymaga jednak odrobinę zręczności. Musimy przygotować nasze drzewko. W tym celu warstwa po warstwie układamy na naszym pieńku kolejne plasterki. Każdy z nich składa się z rdzenia pnia i czterech kawałków kory. Gdy już nam się ta sztuka uda, możemy przystąpić do zabawy.

czwartek, 4 stycznia 2018

LEGENDARNI WYNALAZCY: czyli jak Einstein z Archimedesem wynaleźli ogień - recenzja gry Wydawnictwa Rebel.

"Mr. Watson – come here – I want to see you" (Panie Watson, proszę przyjść, potrzebuję pana.) Tak brzmiały pierwsze słowa wypowiedziane przez telefon, przez Alexandra Grahama Bella do jego asystenta Tomasa Watsona, zanotowane w dzienniku laboratoryjnym Bella 10 marca 1876 roku.

Na przestrzeni wieków człowiek dążył do coraz nowszych odkryć, które w dużej miały służyć jednemu – ułatwianiu sobie życia. Takie oczywiste dla współczesnego człowieka rzeczy jak: prąd, telefon, radio, żarówka, silnik i wiele, wiele innych to owoc ciężkiej pracy wielu mądrych ludzi. Bohaterka niniejszej recenzji jest w jakimś stopniu hołdem złożonym wynalazcom, których odkrycia raz na zawsze zmieniły nasz świat. Zapraszam zatem do lektury recenzji, w której odpowiemy, czy gra jest warta poznania, czy też niekoniecznie.



CO ZAWIERA GRA

Legendarni wynalazcy przyciągają od samego początku swoją okładką, na której widoczny jest Thomas Edison podczas pracy. W średniej wielkości pudełku znajdziemy przede wszystkim sporo kartonu, dzięki grubaśnym kaflom przedstawiającym naukowców, żetonom do gry i kartom. Dodatkowo trochę drewna w postaci kolorowych kostek. Jakościowo grę oceniamy bardzo wysoko. Komponentów jest sporo i pudełko jest nimi wypełnione dosłownie po brzegi. Dzięki temu sporo waży.

Zapomniałbym o znaczniku pierwszego gracza. Jest nim popiersie Leonarda da Vinci. Muszę przyznać, że robi wrażenie i dodaje grze swoistego kolorytu.

Do gry załączono dwie książeczki. Pierwsza to oczywiście instrukcja. Napisana poprawnie, czytelnie z przykładami, w zasadzie nie pozostawia nas z wątpliwościami. Druga książeczka to krótkie życiorysy naukowców, których spotkamy w grze. Przyznaję się bez bicia, że nie wszystkich znałem. O Tesli, Edisonie czy Gutenbergu słyszał każdy. A o Hypatii z Aleksandrii, czy Mikołaju z Oresme? Ciekawa lektura, zwłaszcza dla młodszych graczy.

CEL GRY

Otrzymujemy do dyspozycji grupę czterech naukowców, których będziemy posyłać do pracy nad różnorodnymi wynalazkami, jednocześnie rozwijając ich umiejętności. Oczywiście praca ta będzie wynagradzana punktami zwycięstwa. Ten, kto zdobędzie ich najwięcej, ten okaże się zwycięzcą.

PRZYGOTOWANIE GRY

Po pierwsze każdy z graczy otrzymuje pod swoją opiekę czterech naukowców. Przedstawieni są oni za pomocą czterech jednokolorowych kafli z wizerunkami każdego z nich. Każda postać charakteryzowana jest za pomocą czterech wskaźników odpowiadającym czterem dziedzinom, tj. fizyce (symbol żarówki), chemii (kolba), mechanice (nakrętka) i matematyce (cyrkiel). Wyjściowo nasi naukowcy posiadają wiedzę w jednej lub dwóch dziedzinach. Zaznacza się to poprzez umieszczenie w okrągłym otworze znajdującym się na kaflu odpowiedniego żetonu z cyferką 1 lub 2. Dodatkowo każdy z graczy otrzymuje zestaw drewnianych kosteczek w swoim kolorze.

Następnie przygotowujemy karty wynalazków, dzieląc je na 3 ery (zgodnie z rewersami) i układamy je w zakryte stosy. Na początek wykładamy karty I ery w liczbie o 3 większej niż liczba graczy, a na każdym wynalazku umieszczamy po 2 żetony nagród (losujemy je z worka). Wyłaniamy pierwszego gracza (otrzymuje on popiersie Leonarda da Vinci) i to w zasadzie tyle. Gra się może rozpocząć.