Całkiem niedawno, bo dwa dni temu zaproponowaliśmy Wam kilka gier na Halloween dla dzieci. Kto powiedział, że dorośli nie robią planszówkowych spotkań z okazji choćby Halloween?
Halloween w wersji pełnoletniej to zbrodnie, wampiry, duchy, mroczne historie i inne takie klimaty. Zatem jakie tytuły będą klimatycznie pasować do takiej imprezy? Zobaczcie sami. Podrzucamy Wam kilka propozycji.
Mysterium (Libellud)
źródło:https://boardgamegeek.com/boardgame/181304/mysterium |
W latach dwudziestych MacDowell, utalentowany astrolog, natychmiast po przekroczeniu progu swojego domu w Szkocji wykrył nadprzyrodzoną istotę. Zebrał wybitne media swoich czasów na niezwykły seans, a oni mają siedem godzin na nawiązanie kontaktu z duchem i zbadanie wszelkich wskazówek, które może dostarczyć, aby odkryć starą tajemnicę.
Niezdolny do mówienia duch z amnezją komunikuje się z mediami poprzez wizje, które w grze są reprezentowane przez ilustrowane karty. Media muszą rozszyfrować obrazy, aby pomóc duchowi przypomnieć sobie, jak został zamordowany: Kto popełnił zbrodnię? Gdzie miało to miejsce? Która broń spowodowała śmierć? Im bardziej media współpracują i dobrze zgadują, tym łatwiej jest złapać właściwego winowajcę.
Mysterium to reimplementacja naszej rodzimej gry Tajemnicze Domostwo.
Wiek: od 10 lat
Liczba graczy: 2-7 osób
Czas gry: ok 40 minut
Autor: Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
Ilustracje: Igor Burlakov, Xavier Collette, Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
Ghost Stories (Rebel)
źródło: https://www.rebel.pl/gry-planszowe/ ghost-stories-druga-edycja-17384.html |
Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa.
Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła.
Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowym, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym.
Wiek: od 12 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok 60 -120 minut
Autor: Antoine Bauza
Baron Voodoo (Lucky Duck Games)
źródło: https://luckyduckgames.com/pl/gry/ 127-baron-voodoo |
„Baron Voodoo” to abstrakcyjna gra kościana z asymetrycznymi zdolnościami postaci. Kluczem do zwycięstwa będzie wykorzystanie swoich zdolności, a także mocy przeciwników poprzez wykorzystywanie żetonów ofiar.
Gracze lubiący większą rywalizację mogą skorzystać z przygotowanych konfiguracji startowych. Dla jeszcze większego zróżnicowania gra dostarcza plansze i zasady do gry drużynowej 2 na 2.
Wiek: od 10 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok 40 -60 minut
Autor: Yann Dentil
Ilustrator: Christine Alcouffe
Czarne historie (G3)
źródło: https://b2b.g3poland.com/product-pol-18-Czarne-historie-1.html |
Mistrz zagadek odczyta Wam ją ściszonym głosem. Gdy skończy, nastanie cisza, a powietrze stanie się gęste i ciężkie... Zaczynamy...
Maria poszła do sklepu i kupiła sobie nowe buty. Oznaczało to, że umrze tego samego wieczoru.
Dlaczego? Czy potrafisz rozwikłać tajemnicę tej okropnej historii?
Jesteście detektywami, ale nie macie skomplikowanej aparatury, policyjnych samochodów, śmigłowców i psów tropiących... Nie zdejmiecie odcisków palców... Jesteście niemymi świadkami zdarzenia – fragmentu historii, którą przyjdzie wam rozwikłać przy pomocy dedukcji i kilkunastu pytań na które jedyną możliwą odpowiedzią są dwa proste słowa: TAK lub NIE.
Rozwiązanie, które mistrz tajemnic zachowuje oczywiście dla siebie, znajduje się na drugiej stronie karty. Odpowiedź ta jest rozwiązaniem zagadki i pozwala mu odpowiadać na pytania zadane przez detektywów.
Wiek: od 14 lat
Liczba graczy: 2-15 osób
Czas gry: ok 45 minut
Autor: Holger Bösch
Cisza w mieście Zombie (Muduko)
Zachowaj ciszę, Zombie nasłuchują…
Po niespełna miesiącu od wybuchu epidemii miasto zostało opanowane przez Zombie. Szanse na pokonanie wirusa maleją z dnia na dzień. Na ulicach jednak ciągle znajdują się Ocalali, których możesz uratować. Przywołaj ich do swojego schronu i odeprzyjcie ataki Zombie, aby przeżyć.
Dynamiczna gra karciana, w której gracze wcielą się w dowodzących Schronami. Przywołuj Ocalałych, stawiaj Bariery, walcz z atakującymi Zombie i uważaj na przebiegłość innych Schronów.
Wiek: od 10 lat
Liczba graczy: 2-6 osób
Czas gry: ok 20 minut
Autor: David Vaquero
Ilustracje: Albert Tworents
Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina
(Rebel)
źródło: https://www.rebel.pl/gry-planszowe/abominacja- dziedzictwo-frankensteina-110074.html |
Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci!
Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan – sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy.
Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina to gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności.
Wiek: od 13 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok 60 -120 minut
Autor: Dan Blanchett
Voodoo (Foxgames)
źródło: http://foxgames.pl/voodoo |
Gracze otrzymują karty, na których znajdują się cztery symbole w czterech, rożnych kolorach i konfiguracjach. Na każdej karcie brakuje jednego symbolu i jednego koloru. Zadaniem graczy jest jak najszybsze ustalenie, którego z symboli brakuje na wierzchniej karcie stosu i odnalezienie wśród swoich kart takiej, która spełnia jeden z dwóch warunków:
- posiada symbol i kolor, których brakuje na karcie na wierzchu stosu voodoo lub
- nie posiada symbolu i koloru, których brakuje na karcie na wierzchu stosu voodoo.
Jeśli gracz posiada kartę spełniającą, któryś z powyższych warunków, szybko kładzie ją na wierzch stosu voodoo. Teraz to do niej gracze będą starali się znaleźć pasującą kartę.
Wygrywa ta osoba, która po trzech rundach będzie miała najmniej punktów karnych.
Wiek: od 7 lat
Liczba graczy: 2-6 osób
Czas gry: ok 20 minut
Autor: Martin Nedergaard Andersen
Ilustracje: Oliver i Sandra Freudenreich
Paranormalni Detektywi (Lucky Duck Games)
źródło: https://luckyduckgames.com/pl/gry/ 118-paranormalni-detektywi |
Otwierasz oczy i doznajesz największego szoku w swoim życiu – ono właśnie dobiegło końca, a Ty jesteś zawieszonym w powietrzu duchem! Przerażony patrzysz w dół na własne ciało i dostrzegasz, że dziwna grupa nieznajomych zgromadziła się wokół Twoich doczesnych szczątków, przyglądając się im z fascynacją. To... detektywi! To dobrze, teraz musisz jedynie znaleźć sposób na nawiązanie z nimi kontaktu! Naprowadź ich na trop mordercy, by sprawiedliwości mogło stać się zadość!
Paranormalni Detektywi to gra imprezowa z elementami dedukcji. Jeden z graczy odgrywa rolę Ducha niedawno zmarłej osoby, podczas gdy pozostali gracze wcielają się w Paranormalnych Detektywów, którzy starają się odkryć, w jaki sposób ofiara zmarła. Używając swych zdolności medium, Detektywi będą komunikować się z Duchem, zadając pytania dotyczące szczegółów zbrodni. Duch odpowiada na różne dostępne dla zjawy sposoby, między innymi układając Sznury Wisielca, zagrywając Karty Tarota, układając na Tabliczce słowne zagadki czy też kierując ręką rysującego Detektywa!
Wiek: od 12 lat
Liczba graczy: 2-6 osób
Czas gry: ok 45 minut
Autor: Szymon Maliński,Adrian Orzechowski, Marcin Łączyński
Ilustracje: JocArt, Mateusz Komada, Katarzyna Kosobucka
Tajemnicze domostwo (Portal)
źródło: https://portalgames.pl/pl/tajemnicze-domostwo/ |
Grupa śledczych trafia do nawiedzonego domu, by rozwikłać jego zagadkę. Mają dokładnie siedem nocy na odkrycie przesłania nieszczęsnego mieszkańca posiadłości.
Tajemnicze Domostwo to towarzyska gra planszowa dla 2-7 graczy. Jeden z nich wciela się w postać ducha. Jego zadaniem jest sprawić, by pozostali gracze odgadli przedmioty, miejsca i osoby powiązane ze zbrodnią sprzed lat. Posłużą im do tego przepiękna talia kart, siła skojarzeń i potęga wyobraźni!
Oto zabawa w skojarzenia, która świetnie sprawdza się zarówno dla pary, jak i w większym gronie rodziny i przyjaciół!
Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 2-7 osób
Czas gry: ok 30-60 minut
Autor: Oleksandr Nevskiy i Oleg Sidorenko
Mr Jack (Rebel)
Wąskie uliczki dzielnicy Whitechapel skrywają swoje mroczne tajemnice. Jack (zwany też Kubą Rozpruwaczem) przemyka niezauważony pod osłoną nocy. Do Londynu przybyli najlepsi detektywi, aby złapać złoczyńcę, zanim ciemność skryje jego niecne uczynki na zawsze. Śledczy są coraz bliżej, lecz Jack jest bardzo przebiegły! W rzeczywistości podszywa się pod jednego z tropiących; czy pozostałym uda się go zdemaskować?
Mr. Jack to dwuosobowa gra dedukcyjna podczas której najbardziej tajemniczy zbrodniarz wszechczasów, Kuba Rozpruwacz, zmierzy się z najwspanialszymi przedstawicielami Scotland Yardu z kultowym Sherlockiem Holmes'em na czele.
Wiek: od 9 lat
Liczba graczy: 2 osoby
Czas gry: ok 30 minut
Autor: Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
Ilustracje: Pierô
Śledztwo / Śledztwo w białym domu
(Edgard Games)
Kto otruł gości modnej restauracji? Dlaczego porwano burmistrza? Dołącz do śledczych i obudź w sobie instynkt detektywa szukając odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.
Śledztwo to towarzyska gra karciana, w której możesz być świadkiem, układać historię zbrodni lub rozwiązywać zagadki jako członek zespołu śledczych! Każda rola jest równie ważna i każda gwarantuje świetną zabawę! Poczuj klimat i emocje kryminalnych zagadek podczas rozgrywek ze znajomymi. Kto pierwszy wpadnie na prawidłowy trop, rozwiąże zagadkę i okaże się zwycięzcą?
Gra Śledztwo to także proste zasady, wysoka regrywalność i wciągająca fabuła, co sprawi, że Śledztwo ma szansę stać się Twoją ulubioną grą!
źródło: https://www.jezykiobce.pl/gry-rozrywkowe/ 2548-sledztwo-w-bialym-domu-gra-karciana-5903699821732.html |
Śledztwo doczekało się także kolejnego tytuły pod postacią Śledztwa w Białym Domu. To detektywistyczna gra karciana, w której wcielając się w postać świadka tworzysz kryminalną historię zbrodni lub rozwiązujesz polityczne i kryminalne intrygi jako członek zespołu śledczych!
Kto szantażował prezydenta? Gdzie doszło do pobicia agenta CIA? Czyje ciało znaleziono w siedzibie NA
Poczuj klimat i emocje kryminalnych zagadek podczas rozgrywek ze znajomymi. Szantaż, handel ludźmi, mroczne sekrety polityków - pamiętaj, wszyscy i wszystko jest ze sobą powiązane.
Wiek: od 15 lat
Liczba graczy: od 2 osób
Czas gry: ok 20 minut
Które z wymienionych gier znacie? A może graliście w jeszcze inne halloweenowe tytuły? Jeśli tak, to polećcie nam je w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz