Wydawnictwo CUBE Factory of Ideas wraz z nowym rokiem wypuszcza na nasz rynek trzy nowości! Co to takiego będzie? Zobaczcie sami. Zapraszamy do lektury krótkiej informacji prasowej wydawnictwa.
Wydawnictwo CUBE Factory of Ideas z ogromną radością może poinformować, że w magazynie wydawnictwa pojawiły się oczekiwane 3 nowe tytuły. Smocze Kości(ang. Dragon Farkle), Blueprints, Kupcy z Osaki(ang. Traders of Osaka) to 3 świetne gry dla każdego. Jeśli lubisz przygodę i masę śmiechu - zostań Chojrakiem i walcz w Smoczych Kościach. Jeśli szukasz wyzwań architekronicznych - ruszaj do gry w Blueprints! Jeśli jesteś graczem znającym arkana handlu spróbuj sił w Kupcach z Osaki.
Kupcy z Osaki
W Epoce Edo, higaki kaisen (statki handlowe) były wykorzystywane do transportowania towarów do Edo (obecnie Tokio), centrum politycznej siły w Japonii. Tam, Fudasashi (handlowcy) czekali na wyładunek różnego rodzaju dóbr z Osaki, centrum kupieckiego Japonii. Każda udana dostawa do Edo, będzie bardzo hojnie opłacona. Kto z was zyska najwięcej na tej niestrudzonej pracy?
Kupcy z Osaki to świetna ekonomiczna gra, w której gracze wcielają się w rolę japońskich kupców, decydujących się na trudną i ryzykowną drogę z Osaki do Edo by tam wzbogacić się sprzedając swój cenny towar. Będziecie zbierać potrzebne monety, kupować dobra lub rezerwować je na przyszłość. Każda wasza decyzja wpływa jednak na sytuację na planszy.
W Kupcach z Osaki, dobre planowanie swoich ruchów i przewidzenie przeciwnika jest elementem kluczowym. Każdy zakupione dobro przybliża statki z nimi do Edo, gdzie nastąpi wypłata zysków. Niestety może to oznaczać, że inne statki utkną w tym czasie na wodach Czarnego Przypływu, z którym nikt nie jest w stanie wygrać.
Dobra strategia to nie wszystko. Roztropny Kupiec z Osaki, dba również o zabezpieczenie swoich cennych dóbr. Czasami warto poczekać zebrać ich więcej lecz zabezpieczyć się przed ich stratą. Wszystkie karty dają cenne punkty.
Przechytrz swoich przeciwników, wybieraj dobra by punktować często lub dużo, a okażesz się najlepszym z Kupców z Osaki!
Czas gry: 30 minut
ilość graczy: 2 - 4
wiek: 10+
Autor: Susumu Kawasaki
Grafika: Peter Gifford,
Atha Kanaani, You Satouchi
SCD: 119 PLN
Smocze kości
Weszliśmy do Smoczej Jamy. Ha, bestia nie wie jak szybko nastąpi jej kres! Dobrze, że prowadzi nas tak niebywały, szlachetny, niezwykły i niezyciężony Chojrak! Każda karczemna bójka była nasza! Niektórzy twierdzą, ze to tylko szczęście, co oni wiedzą! No nic kości zostały rzucone oto jesteśmy... eee... ale gdzie podział się nasz Chojrak? Ej czemu tu jest tak ciemno? O jakieś dziwnie czerwono żółte światło na horyzoncie...
W Smoczych Kościach będziesz starał się wyprzedzić pozostałych graczy w wyścigu do Smoczej Jamy. Gdy tam dotrzesz... no cóż, schody dopiero się zaczną, bo do pokonania będzie Smok. Rzucaj kośćmi, by zbierać armię, zdobywać magiczne przedmioty i walcz z konkurentami lub Smokiem.
Smocze Kości to gra pełna humoru i lekko złośliwej interakcji. Choć cel graczy jest taki sam i iście szlachetny, oczyszczenie okolicy z okropnego zagrożenia, to jednak do historii zapisze się tylko jeden z Chojraków. Nic więc dziwnego, że będziecie prowokować bójki między własnymi żołnierzami i przy pomocy kamratów nie raz nie dwa spowodujecie uszczuplenie sił przeciwnika (nie tylko przez ich zagłodzenie!)
Nie zaszkodzi też „odrobina" szczęścia (no ludzie przecież to są kości?). Będziecie rzucać i pewnie rzucać i może też turlać jak wolicie. Ale warto czasem zastanowić się, czy warto liczyć na ślepy los, czy jednak spasować lub użyć jakieś umiejętności lub magicznego przedmiotu, zanim zrobicie kolejny nieroztropny ruch.
Smocze Kości, to przede wszystkim luźna, przyjemna, bardzo humorystyczna, pełna przekomarzania i dobrej zabawy gra – dla każdego Chojraka!
Czas gry: 30 minut
ilość graczy 2 - 5
wiek: 10+
Autor: Robert J. Hudecek
Grafika: Denis Martynets
SCD: 119 PLN
Blueprints
Gracze wcielają się w rolę architektów, którzy rywalizują o nagrody o trofea za swoje projekty. Wyżej, lepiej, bardziej ekologiczne, więcej światła w budynku, bardziej wytrzymały budulec, bliższy naturze. Każdy kierunek może okazać się lepszy, jeśli tylko zwrócisz uwagę na przeciwników, swój projekt i dopisze Ci trochę szczęścia.
Zostań architektem!
Do zwycięstwa prowadzi wiele ścieżek. Twój budynek może być zgodny z założonym projektem, to na pewno da Ci sporą przewagę, możesz też użyć wyobraźni i zdobywać trofea za niespodziewane budowle. A może wolisz stworzyć coś z dobrego budulca dającego najwięcej punktów. Wybór należy do Ciebie.
Kości nie takie straszne.
W Blueprints budulcem są kości. Każdy rodzaj punktuje inaczej i niekoniecznie zależy od wyniku. Układanie na planszy już jednak tak. Gracze muszą wybierać nie tylko wyniki, ale rodzaj kości i dopasować je do swojego projektu lub nagrody, którą chcą zdobyć. Bardziej niż szczęścia potrzeba tutaj sprytu.
Blueprints to świetna rozgrywka, gdzie planowanie, przeszkadzanie przeciwnikom i odrobina losu przeplatają się między sobą i pozwalają graczom na dużą dozę zabawy. Każdy niespełniony i prawdziwy architekt powinien znaleźć tu coś dla siebie.
Czas gry: 30 minut
ilość graczy: 2 - 4
wiek: 13+
Autor: Yves Tourigny
Grafika: Chris Quilliams
SCD: 119 PLN
Nie ukrywamy, że nasza uwagę przyciągnęły przynajmniej dwa tytuły. Jak myślicie, które to gry? A Wy na co czekacie najbardziej? Zdradźcie nam tę tajemnicę w komentarzach.
Informacja prasowa Wydawnictwa Cube Factory of Ideas.
Treść informacji i zdjęcia są własnością Wydawnictwa
i pochodzą ze strony internetowej Cube.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz