Tam po stole tupie mucha.
Słyszę, toż nie jestem głucha.
Ach, jak głośno! - tup, tup, tup.
Zaraz będzie zimny trup
Ej! Gdzie packa, albo spray?
Już ja jej urządzę raj!
(autor
o pseudonimie annael)
Chyba nikt nie lubi sytuacji, gdy wredna mucha urządza sobie wycieczkę po jego ręce/nodze/głowie/szyi (niepotrzebne skreślić). Łazi sobie toto bezczelnie, a my czaimy się, żeby pozbyć się wrednego intruza. Ciekawe ile razy zdarzyło się wam przegrać pojedynek z insektem. Prawdę mówiąc, to nie taka prosta sprawa. Mucha posiada dość specyficzną budowę ciała i zupełnie inaczej postrzega rzeczywistość. Widzi naszą zbliżającą się rękę w zwolnionym tempie, więc nie jest dla niej wielką trudnością, żeby wygrać taki pojedynek…
Tak czy inaczej
pojedynek człowieka z muchą stał się motywem przewodnim bohaterki naszej
dzisiejszej recenzji. „Packa na muchy” to typowa gra imprezowa, w której
podstawą będzie dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa.
Kilka lat temu wydawnictwo
G3 uraczyło nas pierwszą wersją tej gry. Przyjęła się bardzo dobrze i gdzie by
się nie pojawiła, to sprawiała radochę graczom. Proste zasady, emocje, a mózg
się trochę gotował od bycia w ciągłej gotowości.
W roku 2016 postanowiono nieco odświeżyć kilka tytułów, których nakład uległ wyczerpaniu. Mamy nowe Halli Galli, nową Truciznę, mamy w końcu nową Packę na muchy. Co się zmieniło? Mamy lekko zmienioną szatę graficzną oraz lekko zmodyfikowane zasady. Zapraszam zatem do naszych przemyśleń na temat tej gry.
CO
ZAWIERA GRA
Packa jest karcianką zamkniętą w niewielkim
pudełeczku. W środku, oprócz krótkiej instrukcji znajduje się 112 kart: 96 kart
much (po 16 w każdym z 6 różnych kolorów) oraz 16 kart-pacek na muchy.
W porównaniu do pierwszego wydania
zmianie uległa okładka oraz rewers kart. Czy to zmiana na lepsze? Sami oceńcie.
CEL GRY
Cel
gry jest prosty. Zdobycie jak największej liczby much o jak najwyższej
wartości. Trzeba być zatem niezwykle czujnym i szybkim, żeby zostać zwycięzcą.
PRZYGOTOWANIE GRY
Tasujemy wszystkie
karty i rozkładamy na stole, rewersem do góry. W pierwszej wersji Packi
rozdawaliśmy graczom wszystkie karty. Z nich tworzone były zakryte stosy
dobierania.
PRZEBIEG GRY
Rozgrywka jest prosta
jak budowa cepa. W swojej kolejce mamy za zadanie odkryć jedną kartę. Karta
może przedstawiać albo muchę albo packę. Jeśli odkrytą kartą będzie karta packi
lub też zostanie odkryta karta muchy powodująca, że na stole będziemy mieli
pięć much w tym samym kolorze, to zaczyna się polowanie na muchy.
Polować możemy
wyłącznie na muchy w kolorze, którego wśród wszystkich odkrytych much jest
najwięcej. Polowanie to po prostu położenie naszej dłoni na wybranej karcie.
Jak się można domyślić, walka potrafi być zażarta i pewnie nie raz i nie dwa
nasze dłonie boleśnie to odczują. Ten kto położy pierwszy „łapę” na karcie, ten
zabiera ją, tworząc stosik łupów.
W rozgrywce dla 2-4
możemy jednocześnie zapolować na dwie muchy (używając obu dłoni), natomiast w
przypadku większej liczby graczy, możemy pacnąć tylko jednego insekta (używając
jednej dłoni).
Każda karta muchy posiada wartość z przedziału 1-5. Stąd większym powodzeniem będą się cieszyły muchy z większymi wartościami. Należy więc rozsądnie polować i może czasem warto odpuścić taką „5” na rzecz powiedzmy „3” w myśl zasady „gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta”.
No dobra, a co jeśli
się ktoś pomyli i pacnie niewłaściwą muchę? Muszka zostaje na swoim miejscu a
delikwent musi oddać jedną ze swoich zdobyczy – odkłada jedną ze swoich kart do
pudełka. Podobnie jak i wykorzystaną packę – karty te nie będzie już brały
udziału w grze.
ZAKOŃCZENIE GRY
Gra kończy się w momencie, gdy zostanie
odkryta ostatnia karta. Następuje wtedy liczenie zdobyczy punktowych i
wyłonienie najlepszego muszego myśliwego.
Oczywiście rozgrywkę a co się z tym
wiąże liczenie można uprościć (co polecamy w grze z najmłodszymi amatorami
gier). Nie bierzemy wtedy pod uwagę wartości punktowych kart much. Zwycięzcą
będzie ten, kto będzie posiadał najwięcej zdobytych kart.
WRAŻENIA
Gra jest naprawdę prosta, tłumaczy się
ja w dosłownie w minutę. Dzieliliśmy się już wrażeniami Halli Galli w wersji
dorosłej i w wersji Junior. Packa jest łudząco podobna w mechanice, jednakże
jest też nieco trudniejsza, rzekłbym to takie Halli Galli na sterydach. Mózg sobie
trochę popracuje. Cały czas musimy analizować sytuację na stole. Pilnować,
których kart jest najwięcej i gdzie leżą te najwartościowsze. Każde kolejne
odkrycie kart potrafi mocno zmienić układ na planszy, więc musimy być cały czas
maksymalnie skoncentrowani, żeby w odpowiedniej chwili pacnąć najcenniejszą
muchę. Do tego dochodzą dwa różne sygnały uruchamiające całe polowanie (packa i
piąta karta).
Podstawą zatem będzie refleks. Bez tego
nie ma szans na zwycięstwo.
Teraz apel do rodziców, który
wystosowaliśmy w przypadku Halli Galli Juniora i tutaj też go powtórzymy.
Uważajcie na delikatne rączki swoich pociech. W ferworze walki zdarza się, że
dłonie będą lekko poobijane, więc, bądźcie delikatni.
Skalowalność. Nie ma co ukrywać, im więcej osób tym lepiej, tym większa zabawa i tym większe emocje. W przypadku mniejszej liczby polujących niestety gra się może trochę dłużyć. Zgodnie z regułami gry możemy ten czas skrócić poprzez losowe odrzucenie do pudełka części kart. Rozgrywka przez to stanie się bardziej dynamiczna.
Czas gry. Gra się naprawdę bardzo szybko
i nie wiadomo nawet kiedy ostatnia mucha zostanie odkryta, zwłaszcza, gdy do
stołu zasiądzie powiedzmy 6 osób.
Gra powinna się przyjąć wszędzie, na
spotkaniach rodzinnych, jako przerywnik przy bardziej wymagających rozgrywkach.
Może też być niezłą odskocznią w pracy, szkole, czy też uczelni, gdy mamy do
czynienia ze zmęczeniem materiału ludzkiego. My ze swej strony gwarantujemy, że Packa
przyniesie kupę emocji. Z całego serducha polecamy.
PLUSY:
+ szybka i
wdzięczna gra imprezowa
+ proste
zasady przystępne dla osób w każdym wieku
+ gra wyrabia
spostrzegawczość i refleks
+ małe,
poręczne pudełeczko zmieści się bez większego kłopotu do plecaka czy torebki
+ może
uczestniczyć nawet 8 osób
MINUSY:
- mogą
zaboleć ręce…
Liczba
graczy: 2-8 osób
Wiek: od
6 lat
Czas
gry: ok. 15 minut
Rodzaj
gry: gra imprezowa, karciana
Zawartość
pudełka:
* 112
kart
* instrukcja
do gry.
Wydawnictwo:
G3
Cena: 30-40 zł
Cena: 30-40 zł
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz