Strony

wtorek, 14 kwietnia 2015

MONSTERMANIA: potwory wszystkich krajów łączcie się! - recenzja gry

Kolorowe stwory wyciągają w naszą stronę swoje macki. Czerwony już prawie styka się z żółtym, niebieski z zielonym, żółty z niebieskim... Klejące się macki są wszędzie...Nie, to nie opis sennego koszmaru. To MONSTERMANIA- kolorowa i bardzo wciągająca (jak na macki przystało) gra.

Stworki- Potworki słodko się do nas uśmiechają zapraszając do zabawy

Jak ja lubię te małe, szybkie, z pozoru lekkie choć wymagające kombinacji gry. A jeśli jeszcze mają taki fajny wygląd i zachęcającą cenę to jestem wniebowzięta. Wiem tylko jedno- jak zobaczyłam tę grę wiedziałam (po prostu wiedziałam), że to będzie coś fajnego. I nie myliłam się. Chcecie się przekonać? Jeśli tak to zapraszam do lektury recenzji.

CO ZAWIERA GRA

W pudełeczku klasycznych dla Piatnika rozmiarów znajdziemy:

Monstermania w całej okazałości



  • 40 kartoników z potworkami;
  • 1 pionek;
  • kolorową i zwięzłą instrukcję.











Ta niewielka ilość elementów została umieszczona w z pozoru zgrabnym pudełeczku. Jednak jak się bliżej przyjrzeć to gołym okiem widać, że jest ono o wiele za duże. Spokojnie można by było zrobić składaną instrukcję i wszystko zmieścić w o połowę mniejszym opakowaniu. Wiatr hula że hej...

Pudełeczko z duuużą ilością powietrza

CEL GRY

Każdy gracz stara się tak przyłączyć swoje stwory do grupy aby jak najszybciej się ich pozbyć. 

PRZYGOTOWANIE GRY

Karty ze stworami układamy w zakryty stos. Odkrywamy pierwszą z nich i kładziemy na środku tak, aby swobodnie widzieli ją wszyscy gracze. Stwór z tej karty staje się tymczasowo Stworem Aktywnym- dla oznaczenia tego stwora służy pionek. Każdy z graczy bierze po 5 kart stworów i układa je przed sobą odkryte. 

Rozgrywka przygotowana- tylko karty ze stworami graczy
powinny być odkryte. Ot taki mały zonk na zdjęciu.

PRZEBIEG GRY

Grę rozpoczyna osoba, która ma w swoich kartach najwięcej niebieskich macek. W przypadku remisu zaczyna najmłodszy gracz. 

Każdy gracz w swojej turze musi nieźle pokombinować dokładając jednego ze swoich stworów do Stwora Aktywnego. Ostatni dołożony stwór staje się Stworem Aktywnym- trzeba pamiętać, żeby na nim postawić pionek. 

Przy dokładaniu stwora trzeba przestrzegać następujących zasad:
  • Stwory mogą się stykać tylko mackami w tym samym kolorze.
  • Każdy dołożony stwór może się łączyć kilkoma mackami ale zawsze przynajmniej jedną musi łapać Stwora Aktywnego.
  •  Jeśli gracz nie może dołączyć żadnej karty lub jeśli połączy swojego stwora ze Stworem Aktywnym tylko jedną macką musi wziąć ze stosu dodatkową kartę.
Stworek łapie Stwora Aktywnego za jedną rączkę-
dobieramy kartę



  • Przyłączając swojego stwora do Stwora Aktywnego z wykorzystaniem dwóch macek nie musi dobierać żadnej karty.
Stworek gracza przykleił się do Stwora aktywnego dwiema mackami
- jak widać konfiguracje mogą być różne

  • Jeśli gracz okaże się super kombinatorem i znajdzie sposób na połączenie swojego stwora ze Stworem Aktywnym więcej niż dwoma mackami w nagrodę może pozbyć się jednej swojej karty odkładając ją na spód stosu. 
Kombinacja wyższego rzędu- stwór przykleił się trzema mackami 

ZAKOŃCZENIE GRY

Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich stworów. Jeśli ta sztuka nikomu się nie uda zwycięzcą zostaje ten gracz, któremu zostanie najmniej stworów. 
Zadanie z pozoru proste ale jest jedno małe "ale"- ostatni dokładany stwór musi zostać przyłączony przynajmniej dwiema mackami. 

Ostatni stworek złapany dwoma mackami- no to mamy zwycięzcę


WRAŻENIA

Monstermania to bardzo przyjemna i szybka gra rodzinna. Wbrew pozorom te kilka karteczek i pionek zapewniają niezłą gimnastykę umysłu i fajną zabawę. Gra jest świetnym przerywnikiem pomiędzy cięższymi tytułami albo świetną okazją do chwili wytchnienia wieczorem po ciężkim dniu.

PLUSY:

+ proste zasady;
+ szybka rozgrywka;
+ gra daje całkiem fajną dawkę gimnastyki umysłu;
+ zawartość pudełeczka z grą przełożona do woreczka może swobodnie z nami wędrować gdzie tylko będziemy chcieli. 

MINUSY:

- pudełko, pudełko i jeszcze raz pudełko: gigantyczne jak na zawartość gry.

Liczba graczy:  od 2 do 5 osób
Wiek: od 5 lat 
Czas gry: zależnie od kombinacyjnych umiejętności 
graczy kilka- kilkanaście minut
Rodzaj gry: familijna, dla dzieci
Zawartość pudełka:
* 40 kart ze stworami
* 1 pionek znacznik Stwora Aktywnego
* 5 sztuk instrukcji w 5 językach, w tym po polsku
Wydawnictwo: PIATNIK
Cena: od 35 do 45 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz