niedziela, 9 sierpnia 2015

RANCZO PARTY: a teraz idziemy na ... imprezę!- recenzja gry.

Przyjęcie urodzinowe tuż tuż. Przygotowania trwają. W odwiedziny do psa Pikusia wybiera się roześmiana ferajna. Któż to tak radośnie biegnie? Ano siódemka wspaniałych, czyli kura, gęś, koza, owca, świnia, krowa i koń. Zapowiada się świetna zabawa tylko… czy ktoś zabrał czerwone baloniki? 

Nie, nie, to nie kartka z pamiętnika zoo - imprezowicza. To zapowiedź tego, co nas czeka przy rozgrywce w RANCZO PARTY - pełną humoru taktyczną układankę rozwijającą umiejętność planowania i pobudzającą szare komórki. Zapraszamy do recenzji gry, której zawartość wcześniej przybliżaliśmy w fotograficznym unboxingu.

Maleńkie pudełeczko skrywa w sobie dużą dawkę humoru.

CO ZAWIERA GRA

W maleńkim pudełeczku znajdziemy:



  • 49 kart: 7 kompletów po 7 kart zwierząt (każda karta o wartości od 1 do 7);
  • 40 zielonych żetonów zwycięstwa;
  • prosta i niespotykanie malutka instrukcję do gry.












No to zobaczmy kto to się nam wybiera na to przyjęcie urodzinowe do Pikusia:

Imprezowa ferajna. 


Niezła ferajna. Po mordkach widać, że zwierzaki nieźle się bawią. Już samo spojrzenie na szaloną ferajnę poprawia humor. A impreza jeszcze przed nimi...

CEL GRY

Zadaniem graczy jest skompletowanie kolumn i wierszy z siedmioma różnymi wizerunkami gości. 

PRZYGOTOWANIE GRY

Szkoda marnować czasu na długie szykowanie się na imprezę. Tutaj wszystko jest proste. Tasujemy wszystkie karty, każdy gracz dostaje po 7 kart i przegląda ich zawartość. Jedną z pozostałych kart wykładamy obrazkiem zwierzątka do góry - to będzie element startowy układanki. Resztę kładziemy na zakrytym stosie a obok niego umieszczamy żetony zwycięstwa.

Wersja gry na 2 osoby przygotowana. 
No to imprezę czas zacząć!

PRZEBIEG GRY

W swojej turze gracz dobiera jedną kartę ze stosu a następnie z 8 kart posiadanych na ręce wykłada jedną wybraną. Kładzie ją odkrytą obok innej karty na stole według następującej zasady: 
  • dokłada w wierszu kartę mniejszą lub większą o 1 od dowolnej leżącej karty np. na stole leży gęś o wartości 2 Gracz obok niej może dołożyć kurę (1) lub kozę (3). Dokłada więc kozę.

  • wykłada inną kartę z  gęsią w kolumnie powyżej lub poniżej leżącej już takiej karty.
Kartę z gęsią dokładamy w kolumnie powyżej
wyłożonej już jednej z balonikiem. 

Każdy gracz musi w swojej turze obowiązkowo wyłożyć kartę. W wyjątkowym przypadku - kiedy żadna z kart na ręce gracza nie pasuje do żadnego wiersza i kolumny - gracz może wymienić jedną ze swoich kart odkładając ją na spód stosu kart do gry. 

Punktacja:

Za każdy dokończony wiersz lub kolumnę gracz dostaje 1 żeton zwycięstwa.


Dokładana karta z kurą tworzy pełny wiersz -
gracz otrzymuje 1 żeton zwycięstwa. 

Jeśli wyłożona karta kończy jednocześnie wiersz i kolumnę gracz otrzymuje  2 żetony zwycięstwa- 1 za wiersz i 1 za kolumnę. 
Dołożona karta z kozą (3) skończyła i wiersz i kolumnę -
graczowi, który to zrobił daje to 2 punkty zwycięstwa. 
Jeśli w skompletowanym wierszu lub kolumnie znajduje się karta z balonikiem za każdą taką kartę gracz dodatkowo dostaje 1 żeton.


Gracz, który dołożył kartę z kurą (1) skończył wiersz,
w którym była 1 karta z balonikiem.. Dostaje za nią dodatkowy
1 żeton zwycięstwa. 


ZAKOŃCZENIE GRY

Gracze rozgrywając partię tworzą  7 wierszy i 7 kolumn liczących maksymalnie po 7 kart. 
Gra kończy się w momencie, gdy każdemu z graczy pozostanie na ręce już tylko 1 karta. Zwycięzcą zostaje ten gracz, który zdobędzie największą liczbę żetonów zwycięstwa. 

WRAŻENIA

RANCZO PARTY to  bardzo przyjemna, szybka gra familijna, która zmusza nasze szare komórki do myślenia ale ich nie nadwyręża. Jak przyznaje sam wydawca "Gra powstała z myślą o dzieciach, które skończyły 8 lat i starszych. Można ją także pokazać młodszym dzieciom (od 5 lat) - układanie kart to bezstresowy, miły sposób nauki. Pomaga maluchom utrwalić sobie wygląd cyfr i ich kolejność".
Zabawne grafiki przyciągają wzrok nie tylko najmłodszych. A kompaktowe pudełeczko spokojnie zmieści się w torebce czy plecaku pozwalając na wędrówki z grą gdzie tylko zechcemy. Choć nie zagramy w tę grę gdziekolwiek- jednak potrzebujemy troszkę miejsca na wyłożenie kart. 
Podobnie jak w przypadku wcześniejszej gry z serii Joker Line (czyli Rzymianie do domy, której naszą recenzję możecie przeczytać  tutaj) im więcej graczy zasiada do rozgrywki tym większy chaos się pojawia. My mieliśmy okazję zagrać w parze i w trójkę i nie ukrywamy, że do gustu bardziej nam przypadła rozgrywka we dwoje. 

PLUSY:

+ proste zasady;
+ szybki czas rozgrywki;
+ małe pudełeczko bezproblemowe do zabrania gdzie chcemy;
+ edukacyjny aspekt gry (wesołe zwierzątka z pewnością pomogą mniejszym dzieciom opanować wygląd i kolejność cyfr).

MINUSY:

- wymagana jest dość spora przestrzeń do wyłożenia kart;
- spora doza losowości w dobieraniu kart;
- gracz, który kończy daną rozgrywkę ma łatwiej bo ma już ogląd na karty wyłożone przez innych graczy. Rozwiązaniem jest rozgrywanie kilku kolejek, które za każdym razem rozpoczyna inny gracz. 

Nasza ocena: 7/10

Jeśli szukacie zabawnej i szybkiej gry na wolne chwile, lubicie liczby, planowanie i logiczne myślenie a przyjemność sprawia Wam krzyżowanie planów przeciwników to Ranczo Party Wam się spodoba. Nam się całkiem całkiem podoba.  

Liczba graczy:  od 2 do 4 osób
Wiek: od 8 lat 
Czas gry: ok. 10 minut
Rodzaj gry:  gry logiczne, gry familijne
Zawartość pudełka:
*  49 kart,
* 40 żetonów zwycięstwa,
* instrukcja do gry.
Wydawnictwo: TREFL 
(seria Joker Line)
Cena: od 24 do 35 zł

Serdecznie dziękujemy wydawnictwu Trefl (Joker Line) za udostępnienie gry.

Trefl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz